تخصیص اعتبار برای کمک به توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی جاسک تا گواتر
سازمان برنامه و بودجه کشور بالغ بر ۱۵۹ هزار میلیون ریال اعتبار برای کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی جاسک تا گواتر تخصیص داد.

سازمان برنامه و بودجه کشور بالغ بر ۱۵۹ هزار میلیون ریال اعتبار برای کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی جاسک تا گواتر تخصیص داد.

به گزارش بورس فوری، نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ابلاغیه‌ای به استناد ماده (19) قانون برنامه و بودجه، بند (د) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی (2) مصوب 1393 و در اجرای جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، مبلغ 159 هزار و 600 میلیون ریال اعتبار برای کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی جاسک تا گواتر را به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تخصیص داد.

اعتبار ابلاغی این طرح در سال 1400 مبلغ 228 هزار میلیون ریال بود که به مقدار 70 درصد آن به مبلغ 159 هزار و 600 میلیون ریال برای کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های جاسک، کنارک، چابهار و نیک شهر تخصیص داده شد تا از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در پروژه‌های اولویت دار شهرک‌های صنعتی هدف طرح مورد استفاده قرار گیرد.

طرح کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر که با هدف ارتقاء توسعه صنعتی در شهرستان‌های جاسک، کنارک، چابهار و نیک شهر در طول برنامه‌های پنجم و ششم توسعه، از سال 1395 آغاز و تا کنون ادامه داشته است، از جمله طرح‌های ملی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

در سال 1395 از مجموع 100 هزار میلیون ریال اعتبار مصوب طرح کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر، صددرصد آن تخصیص یافت که مبلغ 50 هزار و 322 میلیون ریال آن در پروژه‌های شهرک سازی شهرک‌های صنعتی کنارک و چابهار و نواحی صنعتی پسابندر، بریس و نگور جذب و هزینه شد.

در سال 1396 نیز از مجموع 70 هزار میلیون ریال اعتبار مصوب این طرح، مبلغ 32 هزار و 900 میلیون ریال آن تخصیص یافت که کل آن در پروژه‌های شهرک سازی شهرک‌های صنعتی کنارک، چابهار و جاسک و نواحی صنعتی پسابندر و بریس مورد استفاده قرار گرفت.

همچنین در سال‌های 1397 و 1398 به ترتیب از مجموع 48 هزار و 125 میلیون ریال و 32 هزار میلیون ریال اعتبار مصوب، هیچ اعتباری به طرح کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر تخصیص پیدا نکرد و پروژه‌ای در قالب این طرح اجرا نشد.

در سال 1399 نیز اعتبار مصوب طرح کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر همانند سال 1395 مبلغ 100 هزار میلیون ریال بود که صددرصد آن تخصیص یافت و تا کنون مبلغ 85 هزار و 250 میلیون ریال در پروژه‌های شهرک سازی شهرک‌های صنعتی کنارک، چابهار، نیک شهر و جاسک با پیشرفت فیزیکی 85 درصد هزینه شده است.

0 نظر:

نظر بدهید