احتمال اصلاح قیمت سنگ آهن در ماه های آتی تقویت شد
دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد در ماه های آتی اصلاح قیمت سنگ آهن رقم می خورد و این موضوع می تواند

به گزارش بورس فوری، دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد در ماه های آتی اصلاح قیمت سنگ آهن رقم می خورد و این موضوع می تواند نگرانی فولادسازان جهان را کاهش دهد. ازجمله این دلایل می توان به جهش قابل توجه واردات قراضه از سوی چین و افزایش تولید قراضه جهانی، احتمال افزایش تولید و حمل سنگ آهن از سوی غول های معدنی جهان، ارتقا تولید معادن چین و افزایش موجودی سنگ آهن در بنادر این کشور و در نهایت سیاست سختگیرانه چین در مدیریت قیمت کالاها اشاره کرد.

به نقل از کامودیتی، عوامل موثر بر قیمت سنگ آهن و احتمال اصلاح آن در ماه آتی را بخ شرح ذیل می توان تشریح کرد:

– جهش قابل ملاحظه واردات قراضه چین و ثبت حجم واردات ۱۱۴ میلیون تنی طی ماه می که تقاضای سنگ آهن جهانی را محدود می کند.

– افزایش تولید قراضه جهانی با راه اندازی خطوط تولید خودرو و سایر صنایع که عامل اصلاح قیمت قراضه و فشار بر قیمت سنگ آهن می شود.

– ۵ غول سنگ آهن دنیا در نیمه اول ۲۰۲۱ از برنامه سال خود عقب افتاده اند اما همچنان مدعی تحقق هدف امسال هستند، این به معنی افزایش قابل ملاحظه تولید و حمل سنگ آهن جهانی در نیمه دوم سال است که قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد.

– تولید سنگ آهن معادن چین در ۴ ماه ابتدای سال با جهش ۱۸.۶ درصدی به ۳۲۲.۷۴ میلیون تن رسیده که عامل افت تقاضای بین المللی سنگ آهن متوسط عیار خواهد بود.

– موجودی انبارهای سنگ آهن در بنادر چین نسبت به سال قبل، ۱۶ درصد افزایش دارد که ۱۷ میلیون تن بیش تر از سال قبل است.

– سیاست سختگیرانه چین در مدیریت قیمت کامودیتی ها به خصوص سنگ آهن از دیگر عوامل موثر بر بازار سنگ آهن بوده و قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد.

0 نظر:

نظر بدهید