بهره‌گیری از ظرفیت رمزارزها برای کسب وکارهای خرد
مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران معتقد است: با ایجاد ساز و کار تخصصی می­ توان از ظرفیت رمزارزها در حوزه کسب و کارهای خرد و صنایع کوچک و متوسط بهره برد به شکلی سود مناسبی را عاید سرمایه گذاران و حتی صنایع کرد.

مهدی رئیس زاده، گفت: برخورداری از دانش، تخصص و مدیریت ساختار­­مند بانک مرکزی در حوزه رمز ارز، فضای امن تری را برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر آن فراهم می­ کند.

به گزارش بورس فوری، وی با اشاره به اینکه اساس طراحی رمزارزها برخلاف ارزهای تحت کنترل بانک های مرکزی سراسر دنیا، بر عدم تمرکز است، گفت: با توجه به ظرفیت رمزارز­ها برای توسعه مبادلات پولی در دنیا، شاهد ورود آرام  برخی از بانک­ های مرکزی برای ساماندهی و کنترل فضا هستیم.

وی با بیان اینکه، نمی ­توان منکر پتانسیل رمزارزها برای دورزدن تحریم ­های سنگین بین المللی علیه کشور شویم، گفت: با توجه به ظرفیت بالای رمزارزها بانک مرکزی کشور چندی قبل، شرایطی را برای استفاده از آن در موقعیت ­های خاص اعلام کرد.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه دانش و تخصص کافی در حوزه رمزارزها، لازمه حضور در این فضاست؛ گفت: تا زمان تشکیل ساز وکار تخصصی از سوی بانک مرکزی، ضروری است فعالیت­های این حوزه به طور خاص از سوی کارشناسان حرفه ای و مسلط به حوزه رمزارز کنترل شود.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران گفت: رمزارزها طی یک سال اخیر نوسانات زیادی داشته و این موضوع  باید مد نظر سرمایه گذاران باشد.

وی با اشاره به تفاوت ساختار صرافی های سنتی و پلتفرم­ های رمزارز، گفت: صرافی های آنلاین به منظور تسهیل بخشیدن در خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت غیر حضوری به وجود آمدند و با توجه افزایش کاربران در این حوزه این صرافی ها در سراسر جهان در حال گسترش هستند و این پلتفرم­ ها نقش موثر و مهمی را برای ارزهای دیجیتال برعهده دارند و صرافی های که سیستم بازار معاملاتی دارند فضایی شبیه بازار بورس دارند یعنی کاربران از طریق این بازار با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی افزود: در همین حال ماهیت صرافی های سنتی کاملا متفاوت بوده و مشتریان برای خرید و فروش ارز باید به بازار و مکان خاصی مراجعه کنند، صرافی های سنتی فضایی هستند که کاربران و سرمایه گذاران به طور مستقیم با خود صرافی وارد معامله می شوند.

0 نظر:

نظر بدهید