اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و هفتم مهر ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش بورس فوری،و به نقل از ایسنا سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نیازهای مردم بویژه فعالان اقتصادی در استفاده از پلتفرم‌های اینترنتی، دستگاه‌های متولی را مکلف کرد همه تلاش خود را برای تقویت و ارتقای کارآمدی پلتفرم‌های ارتباطی داخلی به کار بگیرند تا پاسخگوی همه نیازهای مردم باشند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

 

مردم تا جایی که می‌توانند از وی پی ان استفاده نکنند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استناد به اظهارات کارشناسان مبنی بر اینکه استفاده از وی پی ان آسیب پذیری دستگاه های کاربران را به دنبال خواهد داشت و راه رخنه هکرها به گوشی مردم را تسهیل می‌کند، گفت: توصیه کارشناسانه این است که مردم تا جایی که می‌توانند از وی پی ان استفاده نکنند.

ضرورت‌های مورد نیاز پلتفرم ها و شبکه های پیام رسان داخلی از نظر وزیر ارشاد

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه این وزارتخانه را در حوزه پلتفرم ها و شبکه های پیام رسان داخلی تشریح کرد.

وی در رابطه با برنامه وزارت ارشاد برای معرفی یک پلتفرم قابل اعتماد برای مردم، اظهار کرد: در اتفاقاتی که افتاد و تصمیماتی که از سوی مراجع امنیتی گرفته شد مهمترین بحث این بود که در حوزه سرویس های داخلی پلتفرم ها و شبکه های پیام رسان، چند مسأله را باید برای مردم تامین کنیم. یکی اینکه به موجب این تصمیم باید بتوانیم خدماتی که مردم لازم دارند در اختیارشان قرار داده شود و نکته بعد اینکه حس اعتماد عمومی را هم داشته باشد که بسیار اهمیت دارد.

گزارش وزیر اطلاعات درباره پشت‌پرده اعتراضات داخلی و آشوب‌های اخیر

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام اینکه در جلسه امروز دولت، وزیر اطلاعات گزارشی در خصوص پشت‌پرده اقداماتی که برای موج‌سواری بر اعتراضات داخلی و آشوب‌آفرینی انجام شده بود ارائه کرد، افزود: مقررشد پیگیری حقوقی این تخلفات و جرایم متعدد که از سوی برخی مقامات خارجی برای حمایت از اینگونه اقدامات رخ داد و نیز تلاش‌هایی که از سوی برخی رسانه‌های خارج از کشور برای  آشوب‌آفرینی و آموزش‌هایی که در این زمینه داشتند، انجام شود.

 

تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری تصویب شد

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از تصویب درخواست این وزارت خانه برای تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری خبر داد.

وی گفت: در جلسه اخیر شورای اقتصاد درخواست وزارت میراث فرهنگی برای تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری به تصویب رسید. بااینکه این مصوبه بار مالی قابل توجهی داشت، اما به دلیل اهمیت این حوزه و ضرورت تقویت زیرساخت ها این تمدید دوساله مورد موافقت قرار گرفت.

آخرین ها درباره جاماندگان سهام عدالت

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی  ضمن تشریح آخرین تصمیمات دولت را در حوزه جاماندگان سهام عدالت، اظهار کرد: به جهت اینکه این تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است، دولت مصوبه ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ده میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب و منابع آن‌ مشخص شد و این امر منتظر تاییدیه مجلس است. اگر ایرادی گرفته نشود رسما ابلاغ و در ماه‌های بعد اجرایی خواهد شد.

0 نظر:

نظر بدهید