عملکرد مالی نماد عرضه اولیه شده چگونه بود؟ | ولکار چقدر سود تقسیم کرد؟
روز گذشته مجمع ولکار که به تازگی در بازار سرمایه عرضه اولیه شد، برگزار شد. در این مجمع اعلام شد که درآمد عملیاتی ولکار طی سالیان اخیر روند رو به رشدی داشته و در سال ۱۳۹۹ با حدود ۲۰۰ درصد رشد به ۱۱.۵۰ میلیارد ریال رسیده است. گزارش جامع و کامل این مجمع را بخوانید.

به گزارش بورس فوری،  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لیرینگ کارآفرین با حضور ۸۲ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

آقای کردی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ به صورت زیر ارائه دادند:

وضعیت صنعت لیزینگ ایران و جایگاه لیزینگ کارآفرین:

با توجه به شرایط پر تنش اقتصادی کشور در سال‌های اخیر، به تدریج گرایش عمومی برای استفاده از خدمات شرکت‌های لیزینگ رو به افزایش است، زیرا با افزایش ناگهانی قیمت‌ها یکی از سریع‌ترین راه‌های تامین مالی برای تجهیزات و دارایی‌ها و کالا‌ها استفاده از خدمات شرکت‌های لیزینگ است.

در کشور ما بانک‌ها قادر به تامین مالی روان و راحت برای خانواده‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط نیستند و اعتبارات خرد جایگاه مطلوبی ندارند و این نقش پر رنگ لیزینگ است که می‌تواند این خلا را پر کند.

در سال مالی مورد گزارش ۴۲ شرکت لیزینگ ثبت شده و با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته اند. شرکت‌های لیزینگ از نظر نوع مالکیت به ۳ دسته بانکی، شرکت و مستقل تقسیم می‌شوند.

از سال ۱۳۹۴ تا کنون روند تاسیس شرکت‌های لیزینگ بانکی و مستقل افزایشی و شرکت‌های لیزینگ شرکتی (وابسته به تولید کنندگان) ثابت بوده است. ۴۸ درصد شرکت‌های لیزینگ ایران از نوع بانکی، ۳۳ درصد مستقل و ۱۹ درصد شرکتی بوده اند.

طی سال‌های اخیر درآمد ناخالص عملیاتی و سود ناخالص شرکت‌های لیزینگ روند صعودی داشته است. شاخص‌های بازدهی حقوق صاحبان سهام و بازده دارایی‌ها در این صنعت طی این سال‌ها نوسان داشته، ولی به طور میانگین روند مثبت قابل مشاهده است.

جایگاه لیزینگ کارآفرین (ولکار) در بازار صنعت لیزینگ بر اساس اطلاعات موجود شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با ۱.۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثبت شده در جایگاه چهارم لیزینگ‌های کشور قرار دارد. شرکت لیزینگ کارآفرین از منظر میزان درآمد در جایگاه پنجم و از لحاظ سود در جایگاه ششم قرار داشته و سهم شرکت ۷.۹ درصد می‌باشد.

میزان فروش شرکت‌های لیزینگ عضو بازار بورس اوراق بهادار تهران:

همانطور که مشاهده می‌شود شرکت لیزینگ کارافرین از منظر مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۳۹۹ در رتبه پنجم قرار داشته و سهم بازاری خود را به حدود ۹ درصد ارتقا داده است.

اقدامات صورت گرفته در سال ۱۳۹۹:

  • ایجاد پست الکترونیکی جهت تامین مالی خرد و همکاری با برخی پلتفرم ها.
  • مذاکره و عقد قرارداد با شرکت‌های رتبه بندی اعتباری جهت اخذ گزارشات مورد نیاز.
  • مذاکره و عقد قرارداد با فروش گاه‌های اینترنتی جهت تامین مالی کالا‌های با دوام.
  • پذیرش و عرضه در بورس اوراق بهادار تهران.
  • همکاری با بورس و بانک مرکزی و سایر نهاد‌های ناظر.
  • آغاز مطالعات اولیه جهت حضور در مناطق آزاد.
  • تجدید نظر و بهبود ساختار سازمانی با توجه به ماموریت و اهداف شرکت.

عملکرد مالی شرکت در سال ۱۳۹۹:

همانطور که مشاهده می‌شود درآمد عملیاتی شرکت طی سالیان اخیر روند رو به رشدی داشته و در سال ۱۳۹۹ با حدود ۲۰۰ درصد رشد به ۱۱.۵۰ میلیارد ریال رسیده است. در بخش سود خالص نیز روند شرکت افزایش بوده و با ۲۳۷ درصد نسبت به سال گذشته به سود ۵۰۵ میلیاردی رسیده است.

عملکرد مالی نماد عرضه اولیه شده در سال ۹۹ چگونه بود؟ | ولکار چقدر سود تقسیم کرد؟

 

 

در ادامه در خصوص بند ۵ در گزارش حسابرس در رابطه با وصول مطالبات مشکوک الوصول عنوان شد: پیگیری‌های حقوقی‌های شرکت در خصوص مطالبات در حال انجام است. شرکت ابراز امیدواری کرد وصول این مطالبات منجر به نتیجه خواهد شد.

در خصوص بند ۶ در رابطه با مالیات عملکرد سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸  عنوان شد: مبلغ ۳۱ میلیارد ریال مازاد بر مبالغ پرداختی صادر شده که شرکت نسبت به آن اعتراض نموده و تا کنون این مبلغ به ۲۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کرده است. شرکت هم چنین نسبت به این مبلغ نیز اعتراض نموده و پرونده در حال رسیدگی می‌باشد.

 

در انتها به ازای هر سهم ۱۶۵ ریال سود تقسیم گردید. موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی دایارهیافت و همکاران به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

0 نظر:

نظر بدهید