ساخت‌وساز، تولید فولاد چین را افزایش داد
تولید فولاد چین طی سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی به دلیل پیش بینی رشد بخش ساخت و ساز افزایش یافت. این در حالی است که تولید ۹ ماه فولاد این کشور با کاهش همراه بوده است.

به گزارش بورس فوری، به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام وب سایت CNA ( شبکه خبری آسیا) افزایش تولید کارخانه های ذوب چین به دلیل پیش بینی رشد فعالیت های ساخت و ساز منجر به تولید ۸۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تن فولاد در این کشور طی سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی شد. این رقم، رشد ۱۷.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین افزایش ۳.۶۷ درصدی نسبت به تولید این محصول طی آگوست ۲۰۲۲ میلادی (۸۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تن) را نشان می دهد.

مرکز ملی آمار چین میانگین تولید روزانه فولاد این کشور طی سپتامبر سال جاری را ۲میلیون و ۹۰۰هزار تن اعلام کرد. این در حالی است که میانگین تولید روزانه این محصول در آگوست سال جاری میلادی ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تن به ثبت رسیده است.

فولادسازان چین طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل افزایش قیمت سنگ آهن، تولید در برخی کوره های خود را متوقف کردند. این درحالی است که میزان تقاضای داخلی این محصول نیز به دلیل مشکلات موجود در بخش مسکن شاهد روندی کاهشی بود.

افت ۳.۴ درصدی تولید ۹ ماهه

اگرچه طی ماه های سپتامبر و اکتبر که فصل اوج ساخت و ساز در چین به شمار می رود، بسیاری از کارخانه ها تولید خود را از سر گرفتند. اما مجموع تولید فولاد چین طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۷۸۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تن اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال۲۰۲۱ میلادی حاکی از افت ۳.۴ درصدی است.

 

0 نظر:

نظر بدهید