نقش موثر بیمه سبد سهام در بازگشت اعتمادها به بورس
مدیر عامل گروه مالی ملت در خصوص انتشار اوراق تبعی به منظور بیمه سبد سهامداران حقیقی گفت: بیمه سبد سهام، ابزاری است که به هر سهامدار اطمینان می‌دهد ظرف یکسال آینده دارای یک سود تضمینی در کنار اصل سرمایه خود است که این موضوع تاثیر خوبی در وضعیت بازار سرمایه خواهد داشت.

به گزارش بورس فوری، و به نقل از بورس ۲۴، مصطفی امیدقائمی مدیرعامل گروه مالی ملت در خصوص اجرایی شدن بیمه سبد سهام از طریق انتشار اوراق تبعی که به منظور حمایت فوری از بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بیمه سبد سهام و انتشار اوراق تبعی در شرایط فعلی بازار سرمایه کمک می‌کند تا انگیزه‌های سهامداران برای مدیریت بازار و بهبود شرایط سهام شرکت‌ها افزایش یابد زیرا این طرح اهدافی را برای قیمت سهام در آینده تعیین کرده و انگیزه بازار را برای اصلاح روند نزولی قیمت افزایش می‌دهد. بنابراین می‌تواند تاثیر خوبی در وضعیت بازار سرمایه داشته باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین در شرایط فعلی یکی از راه حل‌هایی که بازار سرمایه به آن احتیاج دارد استفاده از ابزارهایی مانند بیمه کردن سبد سهام است. بنابراین، طرح دولت باعث می‌شود تا سهامدارانی که سرمایه خرد خود را وارد بورس کردند آن را از بورس خارج نکنند.

امیدقائمی در پاسخ به این سوال که بیمه سهام می‌تواند اعتماد را به سهامداران برگرداند و دیدگاه‌های منفی را تا حدودی از روند معاملات کنار بزند؟ گفت: اینگونه اقدامات در بازار سرمایه تاثیر مثبتی دارد چرا که اقدامات دولت در ذهن تاریخی بازار باقی می‌ماند و باعث می‌شود تا افراد بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بورس تصمیم بگیرند. بنابراین این دست اقدامات در بلندمدت نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت و می‌تواند به امنیت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کمک کند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من استفاده از ابزارهای دوگانه و به نوعی ابزارهای سهام و اوراق مشارکت که سود سرمایه گذاران را در مقابل سود بانکی تضمین می‌کند و همچنین ابزارهای قابل تبدیل و آپشن‌ها می‌تواند در شرایط فعلی بازار سرمایه کمک کننده باشد و و در کنار رونق بازار، اطمینان خاطر را به بازار سرمایه برگرداند.

0 نظر:

نظر بدهید