مذاکرات برای آزاد سازی منابع بلوکه شده به خوبی پیش می رود
رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با آزاد سازی منابع بلوکه شده ایران، گفت: پس از آنکه منابع در حساب های مدنظر ما وصول شود حتما اطلاع رسانی می شود. مذاکراتش اکنون بخوبی پیش می رود.

به گزارش بورس فوری،«علی صالح آبادی» رئیس کل بانک مرکزی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با آزاد سازی منابع بلوکه شده ایران، گفت: مذاکرات با ضوابط خاص خود انجام می شود، آزاد سازی منابع بلوکه شده را دنبال می‌کنیم و در موعد خود حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد. پس از آنکه منابع در حساب های مدنظر ما وصول شود حتما اطلاع رسانی می شود. مذاکراتش اکنون بخوبی پیش می رود.
وی در پاسخ به این سوال که منابع بلوکه شده ما در کدام کشور هشا قرار است آزادی سازی شود تصریح کرد: با کشور های مختلف مذاکراتی را در چارچوبی که از قبل طراحی شده و با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام می دهیم. به وقت خود اطلاع رسانی می شود و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی در این رابطه منتشر کنیم. 
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که مجوزی که انتقال دارایی ها داده شده آیا هنوز پابرجاست و آمریکایی ها کارشکنی نکردند؟ خاطر نشان کرد: در یک چارچوبی که وزارت خارجه دارد در همان چارچوب کار پیش می رود، ابعاد مختلفی دارد. موضوعات مختلفی در این زمینه مطرح است و این کار مستقل از برجام است و ارتباطی به برجام ندارد.
وی در رابطه با میزان آزادی سازی این منابع گفت: چند میلیارد دلار قرار است آزاد شود.

0 نظر:

نظر بدهید