پیش‌بینی نفت ۱۰۰ دلاری با اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه
مجمع بین‌المللی انرژی اعلام کرد اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ۱ تا ۳ میلیون بشکه در روز از عرضه نفت این کشور را به بازارهای جهانی کم می‌کند و قیمت نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند.

به گزارش بورس فوری،به‌گزارش اویل پرایس، مجمع بین‌المللی انرژی که مقر آن در ریاض است اعلام کرد اگر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت خام روسیه در ماه آینده میلادی اجرایی شود و 3 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت این کشور را پائین بیاورد، قیمت نفت به‌راحتی به بیش‌از 100 دلار در هر بشکه می‌رسد.
دبیر کل مجمع بین‌المللی انرژی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در حاشیه کنفرانس انرژی ادیپک در ابوظبی گفت این مجمع و بسیاری از کشورهای مصرف‌کننده نه‌فقط آمریکا نگران اتفاقی هستند که پس‌از اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا در بازار نفت خواهد افتاد.
طبق اطلاعیه مجمع بین‌المللی انرژی که بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی از وزرای انرژی است، اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه 1 تا 3 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت این کشور را به بازارهای جهانی کم می‌کند.
دبیرکل این مجمع گفت:«طی ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های بسیاری در مورد آنچه پس‌از اجرایی شدن این تحریم‌ها اتفاق می‌افتد انجام‌شده، اما نفت 100 دلاری اتفاقی است که پس‌از بیرون رفتن بشکه‌های نفت روسیه از بازار خواهد افتاد».
وی گفت اجرایی شدن این تحریم‌ها باعث بی‌ثباتی شدید در بازار خواهد شد، چون به‌طور واضح مشخص نیست چه مقدار از بشکه‌های نفت روسیه از بازار خارج می‌شوند و این بی‌ثباتی قیمت نفت را به بیش‌از 100 دلار می‌رساند که خبر خوبی برای بازار نیست.
قیمت نفت خام برنت در اولین ساعات روز سه‌شنبه 2 درصد افزایش داشت.

0 نظر:

نظر بدهید