طلای جهانی افزایش می‌یابد اگر ...
قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی است زیرا سرمایه‌گذاران محتاط منتظر گزارش تورم کلیدی آمریکا برای سنجش میزان افزایش نرخ بهره آتی فدرال رزرو بودند.

به گزارش بورس فوری، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ صبح به وقت شرقی با ۴.۷ درصد افزایش به ۱۷۱۱ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۷۱۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر معمولاً طلای با قیمت دلار را برای سایر دارندگان ارز جذاب‌تر می‌کند.

برایان لان، مدیر عامل GoldSilver Central در سنگاپور گفت: به نظر می‌رسد قیمت طلا قبل از انتشار داده‌های تورم در حال تثبیت است. لان افزود: اگر نشانه‌هایی از کاهش تورم وجود داشته باشد، ممکن است طلا افزایش یابد اما اگر این ارقام بالاتر برود، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده مجدد فدرال رزرو و در نتیجه فشار بر طلا وجود خواهد داشت.

افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، در حالی که بازدهی سایر دارایی‌های بازده را افزایش می‌دهد. معامله‌گران اکنون با احتمال ۴۸.۵ درصدی برای افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره و ۵۱.۵ درصد احتمال افزایش ۷۵ واحدی در ثانیه در نشست دسامبر فدرال رزرو قیمت‌گذاری می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA در یادداشتی گفت: طلا می‌تواند در حدود سطح ۱۷۰۰ دلار تثبیت شود اما اگر معامله قوی دلار افزایش یابد که منجر به CPI شود، فشار فروش می‌تواند منطقه ۱۶۸۵ دلار را هدف قرار دهد. در همین حال، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، روز چهارشنبه گفت که مبارزه فدرال رزرو برای کاهش تورم ممکن است منجر به رکود شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۱.۰۶ دلار رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۸۶.۰۷ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۸۶۲ دلار و ۶۲ سنت رسید.

0 نظر:

نظر بدهید