آبان، ماه بازگشت رونق به بازارهای بورس تهران
در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در ماه منتهی به آبان، نسبت به ماه منتهی به مهر افزایشی شد. همچنین شاخص هم وزن طی ماه یادشده افزایش ۶.۷۲ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش بورس فوری، بررسی معاملات بازار سهام در ماه منتهی به آبان ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این ماه نسبت به ماه گذشته با ۷۹.۰۷ درصد افزایش، از ۶۵۰ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال به یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۱۰۵ میلیارد و ۶۹۸ میلیون سهم در ماه گذشته به ۲۱۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون سهم رسید که افزایش ۱۰۰.۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

آبان، ماه بازگشت رونق به بازارهای بورس تهران

وضعیت صعود و نزول بازارها

در ماه یادشده، همه بازارهای بورس تهران نسبت به ماه گذشته وضعیت صعودی داشتند؛ این در حالی است که تنها بازار بدهی وضعیت نزولی را به ثبت رساند.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، افزایش ۱۴۲.۹۳ درصدی را در ماه جاری نسبت به ماه گذشته خود تجربه کرد و از ۱۳۵ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال به ۳۲۸ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که ماه منتهی به مهر ماه ۳۵ میلیارد و ۷۴۷ میلیون سهم بود به ۶۹ هزار و ۳۲۲ میلیارد سهم در ماه ابان رسید و افزایش ۹۳.۹۳ درصدی را به ثبت رساند.

آبان، ماه بازگشت رونق به بازارهای بورس تهران

روند حرکت ارزش معاملات بازار دوم سهام در این ماه همانند با بازار اول سهام بود؛ به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در ماه منتهی به آبان نسبت به ماه گذشته خود با افزایش ۱۱۳.۹ درصدی از ۱۵۳ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال به ۳۲۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش ۷۹.۶۴ درصدی از ۴۳ میلیارد و ۱۶۲ میلیون سهم به ۷۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم رسید.

آبان، ماه بازگشت رونق به بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۲۵.۳۵ درصدی از ۹۶ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال در ماه مهر به ۷۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال در ماه منتهی به آبان ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۱۱۰ میلیون برگه به ۸۲ میلیون برگه رسید که افت ۲۵.۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

آبان، ماه بازگشت رونق به بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات در بازار مشتقه در ماه منتهی به مهر ۳ هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال بود در ماه منتهی به آبان به ۷ هزار و ۳۰ میلیارد ریال رسید و رشد ۱۰۳.۲۱ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با افزایش ۳۲۲.۴۷ درصد، از ۸ میلیارد و ۳۸۹ میلیون قرارداد در ماه قبل به ۳۵ میلیارد و ۴۲۲ میلیون قرارداد در ماه منتهی به آبان ماه رسید.

آبان، ماه بازگشت رونق به بازارهای بورس تهران

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در ماه منتهی به آبان ماه در مقایسه با ماه پیش، روندی افزایشی داشتند. ارزش معاملات این بازار از ۲۶۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در ماه قبل به ۴۲۸ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال در ماه یادشده رسید و رشد ۶۳.۸۲ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با رشد ۶۳.۴۶ درصدی در این ماه نسبت به ماه قبل از ۱۸ میلیارد و ۲۹۱ میلیون یونیت به ۲۹ میلیارد و ۸۹۹ میلیون یونیت رسید.

آبان، ماه بازگشت رونق به بازارهای بورس تهران

شاخص کل افزایش یافت

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در ماه منتهی به آبان نسبت به ماه گذشته خود رشد ۷.۶۱ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۳۰۸ هزار واحد به یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد افزایش یافت که رشد ۹۹ هزار و ۶۳۸ واحدی را نشان می دهد.

همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در ماه منتهی به آبان ماه نسبت به ماه قبل افزایش داشت و با ۶.۷۲ درصد افزایش از ۳۷۸ هزار و ۹۹۵ واحد به ۴۰۴ هزار و ۴۷۱ واحد رسید و ۲۵ هزار و ۴۷۶ واحد افزایش یافت.

آبان، ماه بازگشت رونق به بازارهای بورس تهران

0 نظر:

نظر بدهید