قطع گاز مهمترین چالش این روزهای سیمانی‌ها
حسین فاتح گفت: برای نجات صنعت سیمان سیاست‌گذاری در این صنعت با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌ها در نگاهی کوتاه مدت و بلند مدت باید تعریف و تبیین شود. در صنعت سیمان، از چند وجه دچار مشکل هستیم که مهم‌ترین آن تامین سوخت و قیمت‌گذاری دستوری اس

به گزارش بورس فوری،عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: امسال محدودیت و قطعی گاز در کارخانه‌ها زودتر از سال قبل آغاز شده و در حال حاضر گاز چندین کارخانه سیمان قطع شده است. این در حالی است که کارخانه‌ها به تازگی مشکلات ناشی از قطعی برق را پشت سر گذاشته‌اند. لذا به نظر می‌رسد باید برای استمرار تولید در مقیاس ظرفیت و حفظ تعادل عرضه و تقاضا در بازار و ثبات قیمت محصول، چاره‌جویی اساسی نمود.

مدیرعامل سیمان شمال در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت سیمان در تورم قیمت مسکن تاثیری ندارد و باید قیمت آن در کشور منطقی شود گفت: باید به تدریج و با حذف قیمت‌های دستوری، قیمت واقعی سیمان مبنای معاملات داخلی قرار گرفته و بدین ترتیب امکان اصلاح قیمت‌های صادراتی نیز فراهم گردد، چون در حال حاضر صادرات این کالا عملاٌ به مفهوم صادرات انرژی می‌باشد و پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری رمز بقاء این صنعت بوده و در نگاه میان مدت به نفع تولید کننده و مصرف‌کننده نهایی است.

وی در پایان افزود : واقعی نمودن قیمت سیمان در بازار، موجب حمایت از سهامداران خرد و بهبود وضعیت خرید و فروش سهام شرکت‌های سیمانی نیز می‌شود و از طرفی برای حمایت از سهامداران حقیقی باید سهامداران عمده حقوقی اقداماتی را مد نظر قرار داده و صرفاً به انتخاب بازارگردان کفایت نکنند.

0 نظر:

نظر بدهید