با افزایش عرضه خودروها در بورس، قیمت‌ها منطقی‌تر می‌شود
حجت‌اله فیروزی گفت: باید میزان عرضه خودرو در بورس افزایش یابد تا قیمت‌ها منطقی شود؛ چرا که قیمت در بورس براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

به گزارش بورس فوری،و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حجت‌اله فیروزی درباره عرضه خودرو در بورس، گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع عرضه خودرو در بورس را مستلزم رعایت نکاتی دانستند تا با عرضه خودرو در بورس، بستر تنظیم بازار و تعدیل قیمت فراهم شود.

وی اضافه کرد: باید میزان عرضه خودرو افزایش یابد تا قیمت‌ها منطقی شود چرا که قیمت در بورس براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و همگان می‌دانند که میزان عرضه کنونی خودرو از تقاضا کمتر است.

فیروزی با بیان اینکه سازمان بورس و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با پیش‌بینی سازوکارهایی مناسب از دلالی دوباره در حوزه خودرو جلوگیری کنند، تصریح کرد: رشد تیراژ تولید به منظور تامین نیاز بازار یکی از این راهکارها است. از سوی دیگر باید با واردات، بخشی از تقاضای موجود را به سوی خودروهای وارداتی سوق داد تا عرضه و تقاضا در بورس متناسب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: هدف از هر طرحی در کیفی‌سازی، رشد تیراژ تولید، عرضه و تقاضا و... دسترسی مصرف‌کننده به محصول کیفی و با قیمت مناسب است. در مقابل تولیدکننده نیز باید بتواند به سود منطقی دست یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: مجموعه‌های اجرایی برای جلوگیری از مدیریت قیمت خودروهای عرضه شده در بورس توسط خودروسازان، دلالان، واسطه‌ها و... باید راهکاری بیاندیشند.

0 نظر:

نظر بدهید