احیاء و فعالسازی 7 معدن راکد در استان هرمزگان در سه ماهه نخست سال 1400
خلیل قاسمی در خصوص تعیین تکلیف معادن راکد گفت: در سال گذشته معادنی در استان به دلایل مختلفی راکد و غیر فعال و یا نیمه فعال بوده اند که با پیگیری‌های انجام شده از سال گذشته تاکنون حدود 7 واحد از این معادن به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش بورس فوری،خلیل قاسمی در خصوص تعیین تکلیف معادن راکد گفت: در سال گذشته معادنی در استان به دلایل مختلفی راکد و غیر فعال و یا نیمه فعال بوده اند که با پیگیری‌های انجام شده از سال گذشته تاکنون حدود 7 واحد از این معادن به چرخه تولید بازگشتند.
رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: در سه ماهه اول سال جاری7معدن راکد به چرخه تولید برگشتند این در حالی است که درسه ماهه سال گذشته فقط 5معدن به چرخه تولید بازگشتندکه نشان از رشد200درصدی در این حوزه دارد.
وی گفت : میزان سرمایه گذاری این معادن 7میلیارد ریال میباشد که با فعال شدن این تعداد معدن زمینه اشتغال 87نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور بهره برداران برای این منظور برگزار شده است، افزود: معادن فعال شده از سوی این بهره برداران در زمینه سنگ لاشه، سنگ گچ و مخلوط کوهی فعالیت می‌ کنند.
قاسمی با تاکید بر ضرورت فعالسازی هر چه سریعتر سایر معادن راکد از سوی بهره برداران در سطح استان گفت: تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد استان از سال گذشته با جدیت از سوی این سازمان آغاز شده و در حال پیگیری و انجام است.
وی گفت: این مهم با برگزاری جلسات تعیین تکلیف با حضور بهره برداران به منظور فعالسازی مجدد معادن، برگزاری مزایده‌های عمومی و همچنین آزادسازی محدود‌های معدنی به منظور ورود سرمایه گذاران دارای صلاحیت و توان فنی و مالی در اولویت و دستور کار جدی این سازمان در سالجاری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: استان هرمزگان در حوزه معادن و صنایع معدنی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی برای استان داشته باشد.

0 نظر:

نظر بدهید