احتمال بحران جدید در بازار نفت با افزایش مبتلایان به کرونا در جهان
رییس دوره ای اوپک با بیان اینکه سویه جدید کرونا و افزایش مبتلایان به این ویروس به ویژه در آسیا می‌تواند بحران جدید برای بازار نفت ایجاد کند، تاکید کرد: وقت آن نیست که بازار را رها کنیم.

به گزارش بورس فوری، رییس دوره ای اوپک با بیان اینکه سویه جدید کرونا و افزایش مبتلایان به این ویروس به ویژه در آسیا می‌تواند بحران جدید برای بازار نفت ایجاد کند، تاکید کرد: وقت آن نیست که بازار را رها کنیم.

 جیامانچینو آزودو با تبریک به بیژن زنگنه برای نقش برجسته و دانش فنی مهمی که در اوپک موثر بوده، گفت: همچنین از این فرصت استفاده کنم به سیلوا وزیر نفت نیجریه و ملحق شدن این کشور در این اتفاق تبریک بگویم. نگاه من به نیجریه به عنوان کشوری جهانی در زمینه توسعه انرژی است.

وزیر نفت انگولا ادامه داد: همکاری های اوپک و  غیر اوپک در بازار نفت موثر بوده است.

وی از دولت عراق برای تدارک جشن ۶۰ سالگی اوپک که قرار است سپتامبر سال جاری (شهریور) برگزار شود تشکر کرد و افزود: با نگاهی به یک سال گذشته مشخص می شود که ‌خوشبینی ها در حال افزایش است.

آزودو با بیان اینکه در ۷ ماه گذشته بازار جهانی رشد خوبی داشته و پیش بینی ها نشان می دهد که رشد جهانی اقتصاد ۵.۵ درصد افزایش پیدا می کند، گفت: پیش بینی قبلی رشد ۴ درصد بود.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی تقاضای نفت در مسیر درست است افزود: بر اساس پیش بینی ها رشد تقاضا برای نفت ۶۰ میلیون در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا می کند و انتظار داریم برگشت قوی در جهان در سال جدید بوجود بیاید.

رییس دوره ای اوپک ادامه داد: چشم انداز بهبود بازار بدون نقش توافق اوپک قابل درک نیست و امروز در دورانی وارد شدیم که  تولید جهانی افزایش پیدا می کند.

وی افزود: برنامه هایی که از ابتدای آوریل پیش می رود اقدامات اوپک برای ایجاد ثبات  در بازار است و در همین مسیر ادامه خواهیم داد.

آزودو تاکید کرد: نقش مهم صنعت نفت در ایجاد ثبات اقتصادی علاوه بر تامین سوخت برای حمل و نقل،‌ در تامین بسیاری از تجهیزات پژشکی نیز بوده است. 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم راهبری های این تیم ادامه پیدا کند، گفت: کاهش داوطلبانه تولید نفت عربستان تلاش ها را برای بهبود بازار نفت کامل کرد.

وی ادامه داد: وقت آن نیست که بازار را رها کنیم زیرا سویه جدید دلتای کرونا ویروس و افزایش اخیر مبتلایان در هند و آسیا تاثیر مهمی در بازار دارد که ممکن است بحران جدید ایجاد کند.

رییس دوره ای اوپک افزود: نکته مهم، محرک های مالی است که بی سابقه بوده و باعث شده بهبود اقتصادی بوجود آید و تاثیرات مهمی بر بازار نفت داشته است. 

وی تاکید کرد: بسیاری از کشورها منابع مالی کافی را ندارند تا تولید نفت خود را به طور کامل کنار بگذارند. همچنین نا اطمینانی هایی که برای اقدامات سیاسی انجام  می شود که تبعاتی برای جهان و بازار نفت خواهد داشت.

وزیر نفت آنگولا ادامه داد: فقر انرژی کشورهای مختلف به ویژه آفریقا را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: در دوران پاندمی کرونا سختی‌های زیاد را تحمل کردیم و اکنون زمان آن نیست با توجه به ویروس جدید کرونا بی‌خیال بازار نفت شویم.

رییس دوره ای اوپک تاکید کرد: اوپک از راهبری آقای زنگنه بسیار بهره برده است و هوشیاری و تجربه باسابقه‌ترین وزیر نفت در اوپک خالی خواهد بود.

0 نظر:

نظر بدهید