نرخ منفی اسلب و بیلت صادراتی ایران
طی هفته گذشته بهای هر تن بیلت صادراتی ایران بار دیگر به دلیل کمبود تقاضا از سوی کشورهای عمده مصرف کننده آسیا و خاورمیانه با افت روبرو شد.

طی هفته گذشته بهای هر تن بیلت صادراتی ایران بار دیگر به دلیل کمبود تقاضا از سوی کشورهای عمده مصرف کننده آسیا و خاورمیانه با افت روبرو شد.

به گزارش بورس فوری، اگرچه در هفته گذشته یک محموله بیلت به نرخ 610 دلاری به کشورهای شرق آسیا فروخته شد اما منابع بازار از قیمت قابل معامله زیر 600 دلاری خبر می دهند. در حال حاضر هزینه های کشتیرانی و حمل از بنادر ایران به چین در حدود 55 تا 60 دلار به ازای هر تن می باشد و به همین دلیل صادرکنندگان فولاد ایران به دنبال قیمت های حداقل 620 دلاری فوب برای محصولا خود هستند.
در عین حال دو فولاد ساز فولاد جهان سیرجان و فولادخراسان محموله هایی را به نرخ 610 و 612 دلاری پیشنهاد دادند اما اخباری مبنی بر نهایی شدن این معاملات گزارش نشده است.
به همین دلیل بهای هرتن بیلت صادراتی ایران که تا هفته گذشته 602 تا 635 دلاری بود در هفته گذشته با کاهش 2 درصدی معادل 600 تا 612  دلار ارزیابی شد.
در بخش اسلب کشورمان هم معامله ی نهایی جدیدی گزارش نشده است و آخرین معاملات مربوط به محموله فولادخوزستان به نرخ 748 دلاری مربوط به اوایل ژوئن بود.
در هفته های گذشته فولادسازان ایران نرخ های 830 دلاری را برای محصول خود هدفگذاری کرده اند در حالی که پیشنهادات قیمتی از سوی کشورهای متقاضی 780 دلاری است. البته گفتنی ست که هزینه های بالای حمل و نبود کشتی کافی موجب بالا رفتن قیمت پیشنهادی از سوی ایران شده است.
به همین روال بهای اسلب صادراتی کشورمان هم در این هفته با افت 20 تا 30 دلاری به 730 تا 770 دلار در تن کاهش داشته است.

0 نظر:

نظر بدهید