عرضه تمامی محصولات سیمانی زیرمجموعه سیدکو در بورس کالا
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خبر داد که با هماهنگی و تفاهم انجام شده با بورس کالا، تمامی کارخانجات زیرمجموعه سیدکو سبد متنوع محصولات سیمانی خود را در بورس کالا عرضه می کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خبر داد که با هماهنگی و تفاهم انجام شده با بورس کالا، تمامی کارخانجات زیرمجموعه سیدکو سبد متنوع محصولات سیمانی خود را در بورس کالا عرضه می کنند.

به گزارش بورس فوری به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، امیر تقی خان تجریشی، در مراسم آیین افتتاح معاملات آتی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری طلا و معاملات سیمان در بورس کالا گفت: عرضه سیمان در بورس کالا اتفاق مهم و مبارکی بود که پس از ۱۵ سال پیگیری‌های جدی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، امروز به ثمر نشسته است. این موضوع می تواند تا عرضه ۱۰۰ درصدی تولید سیمان داخلی کشور تداوم پیدا کند و شفافیت معاملات این کالای استراتژیک را به حد اعلا برساند.

وی افزود: آغاز معاملات سیمان در بورس کالا پایان کار نبوده و نهال آن به تازگی در خاک جای گرفته و مخالفان این اقدام نیز کم و بیش زیاد بوده و مترصد ضربه زدن به روند شفاف معاملات هستند. لذا باید تلاش کرد با روش هایی از این نهال صیانت کرد که یکی از این روش ها، حمایتی است که کارخانجات تولیدی باید از مسیر مبادلات در بورس کالا انجام دهند.

مدیرعامل «وبانک» اظهار کرد: گروه توسعه ملی با کمک شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، با وجود آن که مدت زمان زیادی از عرضه این محصولات در بورس کالا نگذشته، اما از طریق تمامی شرکت های خود، عرضه محصولات متنوعی را در این رینگ تالار نقره ای انجام داده است.

تجریشی در ادامه به موضوع مهم صلاحیت مشتریان اشاره کرده و گفت: نکته مهم دیگر که کمک سازمان بورس و بورس کالا را می طلبد، بحث مشتریان است که باید صلاحیت یابی شوند که برای موفقیت در این مسیر، آموزش و فرهنگ سازی نیز نیاز است و نباید فراموش شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی همچنین بیان کرد: با احتساب تولید ۶۸ میلیون سیمان و دپوی موجود در کارخانه ها، حجم عرضه و توزیع سیمان کشور ۷۷ میلیون تن است که عرضه نصف این میزان سیمان در بورس کالا به معنای رشد ۱۰۰ درصدی حجم معاملات بورس کالا خواهد بود و نشان دهنده سنگین بودن حجم و وزن صنعت سیمان است که در کنار بورس کالا قرار گرفته و این اتفاق مبارکی برای بازار سرمایه است.

وی یکی از رسالت هایی که گروه توسعه ملی برای خود تعریف کرده را حضور و دفاع از شفافیت و واقعی بودن قیمت ها دانست و عنوان کرد: یکی از هدف گذاری های ما برای سیدکو همین عرضه ها بود که با موفقیت در مسیر تحقق است. در سایر صنایع مانند پتروشیمی، شوینده و یا غذایی که گروه توسعه ملی در آنها فعال است نیز همین روند دنبال می شود و امیدواریم در تحقق شفافیت و مبارزه با مخالفان شفافیت اقتصادی، پیروز میدان باشیم.

0 نظر:

نظر بدهید