«زاگرس» 23000 ریال سود تقسیم کرد
مجمع سالانه پتروشیمی زاگرس با حضور 87 درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، امیر احمدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس در ایتدای مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی 99 پرداخت و گفت: ایران 51 درصد از تولید متانول خاورمیانه را دارد. در حالی که قیمت سوخت کشتی ما در سال 99، 392 دلار بود که ارزان‌تر از قیمت نشریه است. قیمت حمل از سال 96 رشد کرده و سال 99، 47 دلار شد.

وی با اشاره به اینکه به تولید رسیدن پتروشیمی‌های جدید ایران موجب شد هزینه‌های کشتی برای ایران افزایش یابد، افزود: 89 درصد به چین و 5 درصد به هند صادرات داشتیم و باقی در داخل مصرف شده است.

امیر احمدی به اهداف شرکت برای سال 1400 اشاره کرد و گفت: توسعه بازارهای محصول را در دستور کار داریم. امسال ترکیه و مصر را در طرح برنامه توسعه صادراتی شرکت قرار دارد و امیدواریم مثل سال‌های قبل به کشورهای بیشتری صادرات داشته باشیم. ادامه سرمایه گذاری در حمل و نقل را در نظر داریم. در زمستان تعمیرات خواهیم داشت که از قطعی گاز اثر نگیریم.

مدیر عامل شرکت در پاسخ به سوالات حسابرس شرکت اظهار کرد: در سیستم حمل و نقل نیاز به سرمایه گذاری داشتیم. ولی به خاطر تحریم باید با واسطه عمل می‌کردیم. اطلاعات به حسابرس اعلام شده و مبلغ مورد تایید هیات مدیره بوده است.

امیر احمدی بیان کرد: در زمان تحریم مجدد و به توصیه بانک مرکزی از شرکت های ژاپنی ین تحویل گرفته بودیم که ارز ما بلوکه شد. مقداری از آن را آوردیم و به ریال تبدیل کردیم ولی هنوز باقی است در صورت رفع تحریم بر می‌گردد.

وی ادامه داد: ما مجوز فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی داریم و از مبین گاز می‌گیریم.  شرکت گاز برای مبین به دنبال گرفتن مالیات بر ارزش افزوده است.

امیر احمدی تصریح کرد: زاگرس، پردیس و مبین از طریق انجمن کارفرمایی پیگیر مالیات هستند و با توجه به منطقه ما این امر ناعادلانه است.

وی گفت: در مسئله آلایندگی باید بگویم ما از طرف سازمان محیط زیست صنعت سبز و صنعت برگزیده سبز هستیم. مالیات می‌گوید گزارش سازمان محیط زیست دیر به دست ما رسیده است که به ما مربوط نیست و پیگیر این موضوع هستیم‌. در مورد مالیات بر عملکرد هم پیگیری می‌کنیم.

امیر احمدی اظهار کرد: در رابطه با رای دیوان عدالت اداری یک مبلغی به عنوان علی الحساب پرداخت کردیم دو شرکت پتروشیمی در این زمینه موفق بودند. مطابق ماده 79 در حال پیگیری هستیم و مطمئنیم می توانیم رای را به نفع خود بگیریم.

وی افزود: همچنین با شرکت مبين انرژي خليج فارس  چند جلسه داشتیم. تا حدی بازگشت هایی داشتیم. ولی هنوز برای اصلاح قرارداد به نتیجه ای نرسیدیم.

امیر احمدی در ادامه گفت: در حال حاضر در چین 334 دلار در تن می فروشیم و با هند به شکل  fob کار می‌کنیم که حدود 290 دلار است.

وی با بیان اینکه هزینه حمل هر تن متانول در چین 47 دلار بود که الان به 45 دلار رسیده است، افزود: در تابستان در نرخ گاز 10 درصد کاهش داریم و در زمستان نسبت به فرمول 10 درصد افزایش. بیشتر نرخ دلار روی هزینه گاز ما تاثیر دارد.

امیر احمدی ادامه داد: نرخ های یوتیلیتی از مبین در سال 1400 فعلا برمبنای سال 99 است. مبین براساس دستورالعمل شورای رقابت نرخ را اعلام می‌کند. سورس ما انحصاری است و آزاد سازی نیست.

وی اعلام کرد: در شرایط تحریم امکان اعلام راه‌های حمل و نقلی خود را نداریم. میزان ذخایر مخازن شرکت نیز از اطلاعات نهان شرکت است.

در پایان این مجمع پس از تصویب  صورت های مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ 23000 ریال سود به ازای هر سهم به تایید حاضران در جلسه رسید.

0 نظر:

نظر بدهید