تصویب افزایش سرمایه 152 درصدی «تیپیکو»
مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در روز جاری با حضور ۷۷درصدی سهامداران و هیئت مدیره شرکت برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، در مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین که برای تصمیم گیری جهت افزایش سرمایه و تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس برگزار شد، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 435 میلیارد تومان به 1100 میلیارد تومان به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش شرکت قرار است  سرمایه خود را از  ۴۳۵ میلیارد تومان به ۱۱۰۰ میلیارد تومان، معادل ۱۵۲ درصد افزایش سرمایه به میزان ۲۹۳ میلیارد تومان از محل اندوخته سرمایه ای و ۳۷۲ میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران طی یک مرحله  افزایش دهد.

در این جلسه همچنین در خصوص حذف نرخ ارز ترجیحی مطرح شد:  در صنعت دارو همگی موافق حذف ارز ترجیحی هستند ولی اثراتی نیز در کل صنعت دارد. از همین رو به نظر می رسد این اتفاق در زمستان محقق شود. این تنها یک پیش بینی است.

 پس از حذف ارز ترجیحی قطعاً تغییر نرخ به نوع دیگری اتفاق خواهد افتاد. تعداد اقلامی که تا به امروز با ارز ترجیحی خریداری می شوند حذف شده و تبدیل به ارز نیما می شود. این اتفاق در طی این چند ماه نیز رخ داده است. 

همچنین در خصوص  افزایش نرخ محصولات نیز اعلام شد که وضعیت خوبی ندارد و ما به این قضیه اعتراض داریم زیرا برخی  از اقلام تحت تاثیر افزایش نرخ مواد اولیه قرار گرفته و هم هزینه انتقال ارز افزایش یافته و هم قیمت ها رشد داشته است. 

مدیرعامل شرکت در این مجمع گفت: کمیسیون قیمت خیلی کند افزایش نرخ ها را اعمال می کند.

وی در خصوص درصد واردات ماده اولیه ارز بر باید گفت: موادی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ۸۰۰۰هزار تومان قیمت گذاری می شود، حدود ۱۵تا ۲۵ درصد خرید شرکت های دارویی است.

0 نظر:

نظر بدهید