سهامداران خگستر بخوانند/ درآمد ۶ میلیاردتومانی خگستر در بهار
شرکت سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) در مجمع عادی عمومی سالیانه خود به ازای هر سهم ۳۹۶ ریال سود محقق کرده است که از این میزان تنها ۴۰ ریال سود بین سهامداران خود تقسیم کرد.

به گزارش بورس فوری، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در کدال، شرکت سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) در مجمع عادی عمومی سالیانه خود به ازای هر سهم ۳۹۶ ریال سود محقق کرده است که از این میزان تنها ۴۰ ریال سود بین سهامداران خود تقسیم کرد.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) از شروع سال جدید و آغاز به کار بازار سرمایه در اکثر روزهای سه ماه گذشته منفی بوده است و به طور کلی ۴۲ روز منفی و تنها ۱۸ روز مثبت را گذرانده است و میانگین ارزش معاملات «خگستر» در سه ماه گذشته ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

قیمت «خگستر» در آغاز سال جاری با قیمت ۲۹۱ تومان آغاز به کار کرد و تا تیر ماه امسال به قیمت ۲۶۰ تومان رسیده است و نسبت به سه ماهه گذشته کاهش قیمت را تجربه کرده است. در فروردین ماه سال گذشته با تصمیمات مجمع عمومی عادی فوق العاده افزایش سرمایه ۱۵۵ درصدی از مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان به مبلغ ۳۹۶۰ میلیارد تومان را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها داده است.

«خگستر» در یک ماه گذشته بیشترین میزان سرمایه‌‎گذاری خود را در بخش خودرو و ساخت قطعات به مبلغ هفت هزار میلیارد تومان کرده است و در رتبه بعدی به مبلغ دو هزار میلیارد تومان در بخش بانکها و موسسات اعتباری سرمایه‌گذاری در خرداد ماه امسال کرده است.

به طور کلی «خگستر» در مجموع در خرداد ماه امسال ۱۰ میلیارد تومان در صنایع مختلف بورسی سرمایه‌گذاری کرده است. بیشترین سرمایه‌گذاری را این شرکت در بازارگردانی امید لوتوس پارسیان ایران خودرو ، بازارگردانی امید لوتوس پارسیان محورسازان ایران خودرو و بازارگردانی امید لوتوس پارسیان صنعتی نیرو محرکه انجام داده است. درآمد سود سهام محقق شده خگستر از ابتدای سال مالی تا پایان خرداد ماه امسال ۶ میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان بوده است.

منبع: تجارت نیوز

0 نظر:

نظر بدهید