در مجمع «پکرمان» چه گذشت؟
مجمع شرکت گروه صنعتی بارز با حضور 84.02 درصد از سهامداران در برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، در مجمع شرکت گروه صنعتی بارز که با حضور 84.02 درصد از سهامداران برگزار شد، تقسیم مبلغ 2450 ریال سود به ازای هر سهم به تایید حاضران در جلسه رسید. 

در ابتدای این مجمع فکری، مدیرعامل شرکت به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 99 پرداخت و گفت: خودروسازها بالغ بر یک میلیون تولید خودرو دارند و هر خودرو نیاز به 5 حلقه لاستیک دارد. حفظ همکاری با خودرو سازی با شرایط برد برد برای بارز اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد افت تولید خودرو از 1500 هزار دستگاه بودیم. در سال 1400 هدف تولید 1250 هزار دستگاه خودرو را دارند که امیدواریم صنعت خودروسازی که صنعت مادر هست با سیاست های درست جایگاه خود را پیدا کند.

فکری با اشاره به اینکه سال 1400 بسیار برای صنعت تایر خاص است و با 1399 متفاوت است، بیان کرد: ما درخواست منع واردات را داریم. در محصولاتی که داخل تولید می شود واردات نشود و صادرات با تضمین رفع نیاز بازار داخل انجام خواهد شد.

فکری اظهار کرد: ماه گذشته لاستیک بارز کردستان به هیات مدیره انجمن صنفی تایر وارد شد. گروه بارز با دو رای در این انجمن حضور خواهد داشت.

وی اعلام کرد: ورود بارز کردستان به چرخه تولید نقش بالایی در تولیدات گروه بازی کرده است. روند تولیدات ما صعودی است.

مدیرعامل شرکت گفت: در سال 99 رشد خوبی داشتیم. در سال 1400 رشد بسیار بهتری خواهیم داشت. در دو ماهه اول سال، فروش بارز از هزار میلیارد تومان عبور کرد. حداقل  ماهی 550 تا 600 میلیارد تومان خواهیم داشت. امیدواریم از 6500 میلیارد تومان در سال 1400 عبور کنیم.

فکری بیان کرد: در لاستیک سیرجان امکان پروژه‌های بزرگی داریم. در لاستیک لرستان در حال تکمیل مراحل آن هستیم که با مجوز شستا شروع شده و با جذب منابع مالی مربوطه سرعت رشد پروژه افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه  تا سال 1405، 190 هزار تن تولید خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر 130 هزار تن را رد کرده ایم و برای ایجاد حاکمیت بازار سه راهکار داریم: فراهم کردن بستر توسعه تولید و افزایش ظرفیت، رفع گلوگاه های تولید و افزایش حاشیه سود.

فکری تصریح کرد: در بارز کردستان از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی دریافت کرده که 3.9 میلیون دلار را بانک صنعت و معدن به دلیل تحریم نتوانست تامین کند. در قرارداد اولیه استرداد ارزی پیش بینی شده بود. 

وی گفت: از 19 شهریور 97 صادرات با دستور صمت متوقف شده بود و ما دسترسی به ارز نداشتیم. شرکت خود را با نرخ نیمایی پوشش داده است. در سال 99 ستاد رفع موانع تولید جلسه ای برگزار کرده و در خصوص کردستان توافق شده تا زمانی که بحث تسویه ارزی مشخص نشده بانک از هر اقدامی خودداری کند.

فکری افزود: با توجه به توقف صادرات ما بارز کردستان درخواست تحویل به 14 سال را داده که موافقت ضمنی هم شده است و پیگیری می‌کنیم تا با صندوق توسعه ملی توافق کنیم.

وی بیان کرد: نرخ تسهیلات ارزی 6 درصد بوده که به دلیل حضور در مناطق کمتر توسعه یافته این سود به 5 درصد رسیده است. ریسکی به شرکت وارد نیست. نه جریمه ای به شرکت تحمیل شده نه مشکلی برای تسویه. همچینن در خصوص افزایش نرخ، همه تایر سازان حدود 45 روز است که درخواست افزایش تا 15 درصد را داشتند و تصویب هم شده است.

فکری گفت: در انجمن صنفی منافع شرکت ها اهمیت دارد. اجرای این افزایش نرخ را موکول کردند به کشش بازار. همچنین سال 99 به دلیل وجود ارز 4200 تومانی سال مهمی بود. از آذر و دی 99 دیگر ارز به این صنعت داده نشد. کاری به درستی یا غلطی تصمیم ندارم. 

وی اعلام کرد: ارز 4200 در این صنعت دیگر وجود ندارد و اختلاف قیمت بازار و کارخانه به سمت صفر رفته است و بازار 1400 بازار متفاوتی است. هر وقت بازار کشش لازم را داشته باشد این صنف افزایش قیمت را مجبور است اعمال کند.

فکری بیان کرد: صادرات و واردات در همه سایزها و انواع تایر مد نظر نیست. در بعضی از سایزها و محصولات با صادرات یا واردات مشکل داریم. ما درخواست مجوز صادرات داریم و خیلی هم مصریم. 

وی گفت: در تایر کشاورزی کارها انجام شده همین طور در برخی سایزهای سواری. این می‌تواند کمک زیادی کند به تایر سازها تا ارز مورد نیاز مواد اولیه وارداتی را تامین کنند. با تضمین تامین نیاز بازار داخلی ما قصد صادرات داریم.

فکری اظهار کرد: بعضی سایزها را فقط بارز تولید می‌کند و نمی تواند به تنهایی نیاز را تامین کند. طبیعی است در این دسته واردات آزاد باشد. ما درخواست منع واردات در محصولاتی را داریم که به اندازه کافی تولید می شود.

وی بیان کرد:  بارز اولین تایرسازی است که دو ماه پیش وارد بورس کالا شد. پس از بارز یزد تایر و ارتا با یک هفته تاخیر وارد شدند.

فکری گفت: بورس کالا یک روش نوین فروش کالا است و همه شرکت هایی که محصول قابل عرضه در بورس کالا دارند به این سمت خواهند رفت. امروز 4 تایر ساز وارد بورس کالا شده اند. 

وی افزود: بعضی تایر سازها گفته اند اصلا وارد بورس کلا نمی شویم و دو شرکت دیگر در حال مقدمه سازی برای ورود به بورس کالا هستند. با حفظ حقوق همه 400 نماینده بارز وارد بورس کالا شدیم. 

فکری تصریح کرد: در بورس کالا در ابتدی مسیریم. همین که نرخ گذاری از سازمان حمایت فاصله می‌گیرد خیلی خوب است./ منبع: همفکران

0 نظر:

نظر بدهید