در مجمع فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش چه گذشت؟
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش با حضور بیش از ۹۰درصد سهامداران و نمایندگان قانونی آنها و هیئت مدیره مجموعه برگزار شد. در مجمع افق کوروش به ازای هر سهم 470 تومان سود نقدی تقسیم شد.

به گزارش بورس فوری، مهمترین نکات مطرح شده در مجمع

🔸 افق در ۴۶۰شهر در کشور حضور پیدا کرده است. در سال گذشته ۲۵۶۹فروشگاه افتتاح شد که کمتر از سال ۹۸ است. دلیل آن وجود کرونا بوده که روند کسب و کار را مختل کرد.

🔸 در حوزه توسعه تمرکز مجموعه بر فرانچایز است. با وجود کرونا شرکت را به ریل توسعه بازگرداندیم و شرکت در حوزه  فروش رشد ۶۷ درصدی و سود خالص رشد ۲۱۲درصدی داشت.

🔸 در حوزه توسعه کانال های فروش از جمله فروش اینترنتی و آنلاین در سال جدید برنامه های جدی داریم.

🔸 در سال جدید نسبت به سال‌های گذشته برنامه های توسعه ای بیشتری خواهیم داشت. 

🔸 نیازمند هستیم که نسل جدیدی از انبارها که دارای سرعت و دقت بالایی هستند داشته باشیم. از همین رو برنامه هایی تدوین شده و‌ امیدواریم انبارهای شرکت جهش نسلی پیدا کنند. 

🔸 در حوزه توسعه فروشگاه‌ها که یکی از مهمترین موارد توسعه ای است، کماکان در این مورد متمرکز هستیم. در سال جاری طبق برنامه، هدف شرکت رسیدن به ۳۵۰۰فروشگاه تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

🔸 هزینه‌های تبلیغاتی شرکت توسط تامین‌کنندگان تقبل می‌شود. 

🔸 فاصله ما با رقبایی همچون جانبو و ... قابل توجه است. مشکلات در حوزه سرمایه گذاری به دلیل شرایط کلی اقتصادی وجود دارد. شرکت مطالعاتی را در خصوص توسعه در عرصه های بین المللی انجام داده است که انشالله به نتیجه برسد. 

🔸 اگر رشد ۵۰ درصدی در تورم داشته باشیم در حوزه فروش به طور متوسط و کلی در همه اقلام حدود ۴۰درصد افزایش داریم. چرا که قدرت خرید در روند صعودی تورم کاهش می یابد. 

🔸 ما در برخورد با گروه صنعتی گلرنگ یا پاکشو و .... تمایزی قائل نمی شویم و به دنبال سود خود هستیم. 

🔸ما سرمایه گذاری در منابع مختلف داریم. اگر صرفا در حوزه فعلی متمرکز باشیم با یک سوپر مارکت کوچک فرقی نخواهیم داشت.

🔸 یکی از محل‌هایی که برای سرمایه گذاری متمرکز است بورس است. صندوق های سرمایه گذاری ها نیز از دیگر گزینه های سرمایه گذاری است.
 

0 نظر:

نظر بدهید