پذیرش ۷۲۵ هزار تن کلینکر ۶ شرکت سیمانی در بورس کالا
براساس اطلاعیه بورس کالای ایران، ۷۲۵ هزار تن کلینکر شرکت های سیمان دورود، ساوه، فارس نو، صوفیان، بجنورد و بهبهان برای نخستین بار در این بورس پذیرش شده تا پس از رونق معاملات سیمان، نوبت به ماده اولیه این محصول یعنی کلینکر برسد.

به گزارش بورس فوری، مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه های جداگانه از پذیرش کلینکر ۶ شرکت سیمانی خبر داد.

براساس اطلاعیه منتشر شده، پذیرش ۲۶۵ هزار تن کلینکر شرکت سیمان ساوه و ۲۵۰ هزار تن کلینکر شرکت بهبهان پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و دومین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۲۱ تیر ماه جاری در بازار فرعی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

پذیرش کلینکر شرکت های سیمان فارس نو و  صوفیان به ترتیب به میزان ۱۰۰ هزار تن و ۶۰ هزار تن نیز پس از بررسی مدارک و مستندات در کمیته عرضه در بازار فرعی بورس کالا به تصویب رسید. در این جلسه همچنین کمیته عرضه بورس کالا ۴۰ هزار تن کلینکر شرکت سیمان بجنورد و ۱۰ هزار تن کلینکر شرکت سیمان دورود را نیز پس از بررسی مدارک و مستندات در بازار فرعی پذیرش کرد.

گفتنی است، این اولین بار است که کلینکر به عنوان ماده اولیه تولید سیمان در بورس کالای ایران پذیرش می شود و از سوی دیگر پذیرش و عرضه های سیمان در بورس کالا از ابتدای سال و پس از وقفه چند ساله از سر گرفته شده تا این صنعت از نظام قیمت گذاری دستوری خارج شود.

منبع: کالا خبر

0 نظر:

نظر بدهید