رانت وزیر بهداشت برای مهندسان ساختمان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به موافقت وزیر بهداشت برای تزریق رایگان واکسن به ۲۰۰ هزار مهندس وهمسران آنها، گفت:‌مهندسان با کارگران سروکار دارند و باید در اولویت واکسن کرونا باشند.

به گزارش بورس فوری،

احمد خرم از تداوم پیگیری‌ها‌‌ برای تامین واکسن کرونای مهندسان و خانواده‌های آنان خبر داد و اظهار کرد: حدود یک ماه قبل درخواست کردیم دولت مجوز واردات واکسن کرونا را به سازمان نظام مهندسی بدهد تا این سازمان بتواند واکسن وارد کند و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

وی ادامه داد: در این باره در ابتدا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اقدام کرد ولی ستاد ملی مقابله با کرونا جواب منفی داد. در ادامه باخبر شدیم که برای واردات واکسن کرونا، بعضی از سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی مثل اتاق بازرگانی، تقاضا کردند ولی با آن درخواست‌ها هم مخالفت شد.

وی یادآور شد: از وزیر بهداشت تقاضا کردیم که بالاخره بخش عمده ای از جامعه مهندسی کشور در معرض خطر و شرایط «فورس ماژور» هستند به نحوی که در کارگاه کار می‌کنند و با مجموعه‌های کارگری سروکار دارند و احتمال مبتلا شدن آنان به کرونا، خیلی بالاست. برهمین اساس، جامعه مهندسان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.

وی گفت: وزیر بهداشت به گفت ما می توانیم به کسانی که پرریسک هستند، اولویت تزریق واکسن کرونا بدهیم. در اولویت اول توافق شد لیست مهندسان پرریسک - بیش از 100 هزار نفر- به همراه همسران آنان که در مجموع 200 هزار نفر می‌شوند، تهیه شود، ضمن اینکه قرار شد به محض اینکه ما لیست ارایه کردیم، دستور تزریق واکسن به صورت رایگان داده شود.

وی توضیح داد: در واقع، با این اقدام دیگر سازمان نظام مهندسی ساختمان نخواهد به منظور تامین واکسن مهندسان، 750 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کند و یا بخواهیم این مبلغ را از اعضای سازمان دریافت کنیم. البته بررسی کردیم درصورت تامین کامل واکسن 550 هزار مهندس و به ازای هر نفر دو دوز، یک میلیون و 100 هزار دوز واکسن مورد نیاز است که این تعداد با افزودن همسران مهندسان به دو میلیون و 200 هزار دوز واکسن افزایش می‌یابد. برهمین اساس، با محاسبه هر دوز واکسن 750 هزار تومان به ازای هر نفر، برنامه واکسیناسیون مهندسان و همسران آنان در مجموع 700 میلیارد تومان بار مالی در پی خواهد داشت که اصلا از طاقت سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و همچنین توان اکثریت اعضا خارج بود.

وی تاکید کرد: پیش بینی سازمان نظام مهندسی ساختمان این بود که این موضوع به یک بحران اجتماعی سنگین در جامعه مهندسی منجر خواهد شد و هیچکس هم پاسخگو نخواهد بود.

وی بیان کرد: « خدمت آقای دکتر نمکی عرض کردیم و ایشان با بزرگواری تقبل فرمودند که در گام نخست، واکسن پرریسک‌ها را به صورت رایگان، سریع تزریق کنند و به محض اینکه این مرحله به اتمام رسید، سپس ریسک متوسط‌ها و در ادامه ریسک پایین‌ها را به صورت رایگان، تزریق کنند. در واقع، با تزریق رایگان واکسن کرونا به مهندسان «پرریسک، ریسک متوسط و ریسک پایین» در نوبت‌های مختلف، دیگر هزینه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای سازمان تحمیل نخواهد شد.»

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در این راستا، به دنبال پاسخ نامه‌ای که به استان‌ها نوشته می‌شود، افراد پروانه دار و پرریسک و همچنین افراد پروانه دار و کم ریسک در دو نوبت، سریع لیست‌شان باید آماده شود و سپس شماره تماس، شماره پروانه، و کد ملی مهندسان بلافاصله روی میز وزیر محترم بهداشت قرار بگیرد تا ایشان هم فورا دستور تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون را صادر کنند. بحث سن افراد هم در فهرست پرریسک و کم ریسک مطرح نیست. اسامی افراد در هر سنی که در لیست آمده باشد، واکسن کرونا تزریق خواهد شد.

خرم با بیان این‌که واکسیناسیون مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی از روزهای آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: واکسن را خود وزارت بهداشت تامین می‌کند، دوم اینکه اولویت اصلی سازمان، در مورد کسانی است که پروانه اشتغال دارند، سوم اینکه واکسیناسیون هیچ هزینه‌ای برای سازمان و اعضا دربر نخواهد داشت و رایگان کار انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

0 نظر:

نظر بدهید