در مجمع مادیرا چه گذشت
مجمع عمومی عادی سالانه مادیرا با حضور بیش از ۷۷ درصد سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، امیر مسعود امیری، رئیس هیئت مدیره مادیرا گفت: سال ۹۹ جداسازی مادیران به شرکت اصلی و ۵ شرکت زیر مجموعه از جمله فعالیت های مهمی بود که انجام شد. شرکت اصلی مادیران صد درصد از سهام ۵ شرکت زیرمجموعه را در اختیار دارد از جمله صنایع الکترونیک مادیران، صنایع لوازم خانگی، فروشگاه ها و پشتیبانی فروش و صنایع پلاستیک که بدنه و قطعات را تزریق می کنند. ماديرا در بازار های یخچال و‌کولرگازی سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: شرکت در یکسال گذشته و طی مستقل شدن حوزه فروشگاه ها توانسته ۲۲ فروشگاه جدید ایجاد کند و تا انتهای سال ۲۰ فروشگاه جدید افزوده خواهد شد.

او با بیان اینکه  سرمایه گذاری در صنعت لوازم خانگی به همراه جداسازی شرکت ها این اطمینان را می دهد که مادیرا رشد فروش پایدار حداقل ۳۵ درصدی در سال 1400 خواهد داشت. 

بابک ثقفی مدیرعامل مادیران:  کرونا سال گذشته منجر شد تا در فصل بهار اکثر فروشگاه ها تعطیل باشد بنابراین به فروش مد نظر نرسیدیم و صرفا در سال ۱۴۰۰ ، ۶۵۲ میلیارد فروش داشتیم.

اما سود دو برابری سه ماهه اول نسبت به سال گذشته و افزایش فروش بهار ۱۴۰۰ و افزایش نرخ فروش از نکات قابل توجه است. وی افزود: بالای ۱۴۰۰ فروشگاه اکنون فروشنده کالای ما هستند و این منجر به رشد فروش پایدار می‌شود. برنامه داریم در دو سال آینده ۶۵۰ فروشگاه اضافه کنیم. ثقفی گفت :هر کدام از شرکت های ما آمادگی این را دارد که به صورت عرضه اولیه ده درصد سهام خود را بفروش رسانده و تامین مالی انجام دهند

♦️پرسش و پاسخ مادیرا

🔹 در صورت بازگشت برندهای خارجی برنامه مادیران جهت حفظ سهم از بازار چیست؟ 
مگر این شرکت ها رفته اند، همچنان حضور بسیار سنگینی در بازار دارند و منعی برای فروش آن ها نبست و برگشت این ها منجر به حرکت قانون‌مند این شرکت ها می‌شود تا حداقل مالیات و ارزش افزوده بپردازند.

🔹 مرحله دوم افزایش سرمایه:
سال گذشته افزایش سرمایه دو مرحله درخواست کردیم مرحله ابتدایی آن از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی انجام شد، قسمت دوم آن نیز در اختیار هیئت مدیره قرار گرفت اما با توجه به اینکه شرایط بورس همچنان نوسانی است و روزهای خوبی نیست، بنابراین درخواست کردیم تا مرحله دوم را زمانی انجام دهیم که شرایط بازار سرمایه مناسب تر باشد به طور مثال در نیمه دوم امسال  تلاش می کنیم تا مرحله دوم افزایش سرمایه نیز انجام شود.

🔹 انتظار شرکت مادیران از دولت چیست؟
دولت از قاچاق جلوگیری کند زیرا قاچاق تمام صنعت ایران را نابود کرده است.
کاهش مالیات برای صنایع واقعی باید اجرا شود و در خصوص بهره بانکی نیز ما با بهره بانکی ۲۰ درصد چطور می توانیم با سایر کشورها که ۲ درصد بهره دارند رقابت کنیم، انتظار داریم دولت به این ۳ مورد رسیدگی کند.

0 نظر:

نظر بدهید