راز ریختن نرخ ارز در روزهای پایانی هفته
بازار ارز در روزهای پایانی هفته، با کاهش یک‌باره قیمت‌ها مواجه شد. پدیده‌ای که تحت تاثیر خوش‌بینی فعالان این بازار از احیای برجام پس از انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی برخی منابع ارزی بلوکه شده ایران در ژاپن و کره‌جنوبی ایجاد شد.

به گزارش بورس فوری، بازار ارز در هفته‌ای که گذشت دو نیمه کاملا متفاوت را تجربه کرد. در بخش ابتدایی هفته بازار کاملا راکد و آرام بود، اما در روزهای پایانی هفته، کاهش یک‌باره قیمت‌ها، توجهات را در بازار ارز به خود جلب کرد.

بررسی نمودار روند تحولات قیمت دلار و یورو در این هفته گویای تداوم روند هفته پیشین در روزهای ابتدایی است. روندی که در آن نه توان چندانی برای افزایش بهای دلار و یورو دیده می‌شد و نه محرک‌های لازم برای کاهش قیمت وجود داشت. اما از میانه روز معاملاتی سه‌شنبه، شیب نمودارها تغییر مسیر داده و روند نزولی به خود گرفتند، تا جایی که در پایان معاملات روز چهارشنبه دلار نسبت به صبح سه‌شنبه، حدود ۴۰۰ تومان و یورو نیز حدود ۶۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. البته در روز پنج‌شنبه با توجه به تعطیلی بازارها، بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی، فرصت برای افزایش موقت بهای دلار ایجاد شد. اما معاملات این روز نیز نشان از تمایل کاهشی بازار داشت.

0 نظر:

نظر بدهید