در مجمع «شصفها» چه گذشت؟
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی اصفهان با حضور 70.8 درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی اصفهان که با حضور 70.8 درصد سهامداران برگزار شد، مدیرعامل شرکت به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی 99 پرداخت.

الهی مدیر عامل شرکت گفت: سال 99 به دو دلیل افزایش قیمت سهم داشتیم. یکی وضعیت بازار و دیگری خروج سهامدار عمده قبلی و ورود شپنا به عنوان سهامدار عمده جدید. از سهامدار عمده قبلی مطالباتی داریم. اطلاعات ارسال شد و نتایج هنوز دریافت نشدند.
الهی بیان کرد: بخشی از بدهی به بانک ها به عهده سهامدار عمده قبلی گذاشته شده است. با اینکه بخشی از بدهی بانک ها پرداخت شده است اسناد رهنی ما را آزاد نکرده اند. در حال مذاکره ایم و اگر به نتیجه نرسیم شکایت خواهیم کرد.

وی افزود: با مدیریت و سهامداران شپنا جلساتی داشتیم تا مشلات حل شود. مشکلات ما قضایی شده و اصل و فرع بدهی ثابت شده است. 234 میلیارد تومان اصل بدهی است و فرع آن را هم دادگاه مشخص می کند.

الهی اظهار کرد: سهام گروه ماهان از طریق دستگاه قضایی فروخته شده ولی به ازای پول آن که حدود 700 میلیارد تومان است بانک اسنادی را آزاد نکرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه با پرونده های متفاوت مالیاتی برای سال های مختلف روبرو هستیم که گروه مالی شرکت در حال پیگیری این موارد است.

الهی با بیان اینکه تلاش کردیم سودهای معوقه را پرداخت کنیم و در مورد دیرکرد پرداخت در حال مذاکره و توافق هستیم، افزود:  به دنبال افزایش و تنوع بازارها هستیم. به این منظور با شپنا کمیته مشترک تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اینکه کل بدهی ما به بانک ملت 5 میلیارد است، گفت: دیگر بدهی ها مربوط به سهامدار عمده است.

الهی تاکید و اظهار کرد: امیدواریم در سال 1400 اصل بدهی به شپنا را تسویه کنیم.

وی تصریح کرد: با کمک شپنا در تامین مواد اولیه، رکورد تولید در سال 99 زده شد.
 
الهی توضیحاتی را در خصوص افزایش سرمایه شرکت داد و گفت: از سال 86 نتوانستند افزایش سرمایه دهند. به دنبال تجدید ارزیابی هستیم تا منابع مالی جدید ایجاد کنیم. یکی از موانع ما موانع بانکی و قضایی است.

در ادامه مدیر مالی پتروشیمی اصفهان گفت: ما فعلا امکان افزایش سرمایه به دلیل مشکلات نداریم ولی پیگیر آن هستیم.

در این مجمع نماینده سازمان اعلام کرد: تا زمانی که صورت های مالی عدم اظهار نظر باشد از هیچ طریقی امکان افزایش سرمایه ندارید.

0 نظر:

نظر بدهید