آمریکا دومین مقصد استخراج بیت کوین شد
اعلام ممنوعیت استخراج رمزارز در چین موجب شد آمریکا به‌ سرعت دومین مقصد بیت کوین تبدیل و ۵۰۰ هزار ماینر راهی این کشور شوند.

به گزارش بورس فوری،به نقل از سی ان بی سی، آمریکا به‌ سرعت به دومین مقصد بزرگ استخراج بیت کوین در دنیا تبدیل شده است.به طوریکه از آوریل ۲۰۲۱ (فروردین) ،تقریبا ۱۷ درصد کل استخراج‌کنندگان بیت‌کوین جهان را تشکیل می‌دهد که ۱۵۱ درصد بیشتر از سپتامبر(شهریور) سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، ‌دارین فاینشتاین مدیرعامل شرکت بلاک‌کپ و کور ساینتیفیک گفت: طی ۱۸ ماه گذشته، زیرساخت‌های ماینینگ در آمریکا رشد جدی داشته‌ است.

البته این اطلاعات شامل خروج گسترده ماینرها از چین که منجر به حذف نیمی از استخراج‌کنندگان در جهان شده‌، نیست. بلکه به گفته کارشناسان، سهم آمریکااز بازار ماینینگ حتی بیشتر از آن است که اعداد نشان می‌دهد.

طبق آمار دانشگاه کمبریج، قبل از آغاز ممنوعیت استخراج رمز ارز در چین این کشور ۴۶ درصد از "هش‌ریت" جهان (اصطلاحی برای توصیف قدرت و سرعت عملیات محاسباتی ماینر برای استخراج بیت‌کوین) را داشت اما سپتامبر ۲۰۱۹ با کاهش شدید ۷۵.۵ درصدی مواجه شده و با توجه به مهاجرت ماینرها این درصد احتمالا بسیار کمتر شده است.

فرد تیل از هولدینگ ماراتون دیجیتال اعلام کرد: ۵۰۰ هزار ماینر چینی در جستجوی خانه در آمریکا هستند. در صورت استقرار این ماینرها تا پایان سال ۲۰۲۲ آمریکای‌ شمالی حدود ۴۰ درصد از هش‌ریت جهانی را خواهد داشت.

منبع:بورس پرس

0 نظر:

نظر بدهید