بیت‌کوین ۳هزار دلاری بهتر از اعتماد به دولت است
یک نظرسنجی توئیتری نشان می‌دهد در صورت سقوط بیت‌کوین به سطح ۳۰۰۰ دلاری، باز هم بسیاری از دارندگان بیت‌کوین، آن را حفظ خواهند کرد.

به گزارش صدای بورس،به نظر می‌رسد با نوسان قیمت ارزهای دیجیتال و معاملات متعادل در یک محدوده مشخص، بازار رمزارزها به یک دوره از نااطمینانی رسیده است. بیت‌کوین که به عقیده تحلیلگران وظیفه پویایی بازار را بر عهده دارد نیز مدتی است در محدوده ۳۲ تا ۳۴ هزار دلاری در حال معامله است. برخی از فعالان بازار معتقدند این نوسان نشانه‌ای برای ورود بیت‌کوین به روند نزولی است.

این روند بیت‌کوین موجب شد تا این سوال بوجود بیاید که اگر بیت‌کوین دچار یک ریزش سنگین شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یکی از حامیان بیت‌کوین به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال است. گابور گورباکس، مدیرعامل شرکت ون‌اِک، نهادی که در تلاش برای گرفتن مجوز صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین است، از هواداران خود در توئیتر پرسیده اگر بیت‌کوین افتی ۹۰درصدی داشته باشد و به سه هزار دلار برسد آیا هنوز بیت‌کوین را نگه می‌دارند؟

نگاهی به نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت دارندگان بیت‌کوین در سطوح بسیار پایین همچنان بیت‌کوین را حفظ می‌‎کنند. تا به حال بیش از ۴۶۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کرده بودند که بیش از ۶۷ درصد آنها تمایل دارند که در صورت ریزش بیت‌کوین به سطح ۳۰۰۰ دلاری بازهم آنرا در سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.

در واقع بسیاری از آنها به دنبال آن هستند که در صورت ریزش بیت‌کوین، میزان بیشتری از این رمزارز خریداری کنند. یکی از این افراد اریک وورهیز، مدیرعامل شرکت شیپ‌شیفت است. او معتقد است، ریزش ۹۰ درصدی بیت‌کوین در مقایسه با ریزش ۹۴ درصدی قبلی آن که از ۳۱ هزار دلار به ۲۰۰۰ دلار رسید، چندان هم بد نیست.

حفظ بیت‌کوین بهتر از اعتماد به ارزهای دولتی است

در این میان برخی هم معتقدند حتی با وجود ریزش شدید بیت‌کوین، باز هم داشتن آن بسیار بهتر از فروش آن و خرید ارزهایی است که توسط دولت کنترل می‌شوند. در واقع بسیاری از مردم به این علت به بازار رمزارزها آمده‌اند که اعتماد کافی به دولت‌ها و حفظ ارزش واحد پولی ملی نداشته‌اند. این دسته از افراد معتقدند دولت‌ها با چاپ پول موجب ایجاد تورم می‌شوند.

با این حال، در حال حاضر جو حاکم بر بازار به این صورت است که بیت‌کوین دیگر هیچ وقت به سطوح ۱۰ هزار دلاری برنمی‌گردد. به ویژه پس از تقسیم بیت‌کوین‌های جایزه که در می ۲۰۲۰ رخ داد. به همین دلیل، شاید رسیدن بیت‌کوین به سطح سه هزار دلاری تقریبا غیرممکن است.

منبع:تجارت نیوز

0 نظر:

نظر بدهید