آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟
روز گذشته مورخه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ مجمع پتروشیمی ارومیه با نماد شاروم برگزار شد. در این مجمع به ازای هر سهم ۳۵۴ ریال سود تقسیم گردید گردید. گزارش جامع و کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش بورس فوری،  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی ارومیه با حضور ۶۰ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای اسدی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

آقای حسن زاده مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ به صورت زیر ارائه دادند:

جایگاه شرکت در صنعت:

با توجه به افزایش تنوع تولیدی برخی از محصولات تولیدی و علیرغم عدم هماهنگی بین افزایش قیمت مواد اولیه، فروش ریالی محصولات تولید شرکت پتروشیمی ارومیه در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۸۸ درصد افزایش داشته است.

شرکت در بین شرکت‌های فعال در صنعت تولید مواد شیمیایی و پتروشیمیایی با حجم فروش معادل ۲.۲۴۷.۳۱۰ میلیون ریال در زمره شرکت‌های متوسط این صنعت می‌باشد.

عملکرد شرکت در بخش تولید:

مقدار تولید شرکت در نه ماهه سال ۹۹ به طور متوسط معادل ۸۰ درصد ظرفیت اسمی بوده و نسبت به دوره مشابه قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

در مجمع شاروم چه گذشت؟ | آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟

عملکرد شرکت در بخش فروش:

در مجمع شاروم چه گذشت؟ | آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟

 

 

 

 کریستال ملامین: در بخش داخلی ارتباط مسقیم با مشتریان جاری کشور انجام می‌گیرد و بر اساس نرخ و بورس کالا به فروش می‌رسد؛ در بخش خارجی نیز از طریق شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس انجام می‌گیرد.

سولفات آمونیوم: به دلیل ممنوع بودن صادرات سولفات آمونیو م و همچنین فصلی بدون مصرف، تمرکز اصلی بر ارتباط مستقیم با کشاورزان، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی می‌باشد که با مذاکرات حضوری، نمایشگاه‌ها و همایش‌های بازاریابی لازم انجام می‌گیرد.

اسید سولفوریک: با توجه به اینکه ۹۰ درصد فروش این محصول به صورت بین مجتمعی انجام می‌گیرد با تمرکز بر مدیریت پتروشیمی خلیج فارس و همچنین ارتباط مستقیم با کل یه شرکت‌های پتروشیمی به دلیل کیفیت بالای این محصول اقدام به بازاریابی و فروش آن می‌گردد.

سولفات پتاسیم: با توجه به اینکه پروژه سولفات پتاسیم تازه به بهره برداری ر سیده شرکت در حال بازاریابی و جذب مشتری می‌باشد.

در مجموع شرکت در بخش فروش مقداری ۱۱ درصد و در بخش فروش ریالی ۸۸ درصد رشد داشته است.

سود عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۹۷.۲۶۷ میلیارد ریال بوده و شرکت به ازای هر سهم ۵۹۴ ریال سود داشته است.

برنامه‌های آتی شرکت:

  • تولید اقتصادی سولفات پتاسیم.
  • تولید اقتصادی سولفات آمونیوم و کریستال ملامین و استمرار و افزایش سود دهی.
  • اجرای پروژه آلومنیوم کلراید و تکمیل پروژه.
  • مطالعه و بررسی و امکان سنجی طرح‌های توسعه‌ای سودآور مرتبط با خوراک گاز طبیعی.
  • بررسی و امکان سنجی تولید اوره و آمونیاک در حد تامین خوراک واحد‌های کریستال ملامین و سولفات آمونیوم.

 

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی کارای پارس قرائت گردید و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیأت رئیسه مجمع تشریح گردید:

در خصوص بند ۴ در رابطه با مالیات عملکرد شرکت عنوان شد: شرکت خارج از شعاع ۳۰ کیلیومتری شهر بوده و شامل معافیت‌های مالیاتی می‌باشد؛ که شرکت در خصوص این مطلب با اداره امور مالیاتی توافق نداشته و پیگیری در خصوص اخد معافیت مالیاتی ادامه دارد.

 

سوالات مطرح شده در مجمع:

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟ در حال حاضر شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

 

در انتها به ازای هر سهم ۳۵۴ ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی کارای پارس به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی آگاه نگر به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

 

منبع : نبض بورس

0 نظر:

نظر بدهید