هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۴/۲۸| هشدار طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی در ۱۱ استان
سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به طغیان رودخانه ها طی امروز و فردا در ۱۱ استان توصیه کرد، از چرای دام در مسیل ها و مناطق مرتفع خودداری شود.

به گزارش بورس فوری، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه اول: تداوم سامانه بارشی موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی

نوع مخاطره: بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ 

منطقه اثر

دوشنبه 1400/04/28 : جنوب کرمان و شمال هرمزگان.

اثر مخاطره: طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده ها، خسارت به محصولات کشاورزی، تخریب سازه‌های سست و موقتی.

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقتی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها.

توصیف سامانه دوم: افزایش شیو فشاری به همراه عبور ناوه از لایه های میانی

نوع مخاطره: وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر

دوشنبه 1400/04/28 : شمال سیستان و بلوچستان.

سه‌شنبه 1400/04/29 : شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورز

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی همراه با رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

زمان پایان: سه‌شنبه 1400/04/29

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید، خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ.

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/04/28 : جنوب سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و ارتفاعات استانهای مازندران، تهران، سمنان، جنوب اصفهان.

سه‌شنبه 1400/04/29 : شمال و غرب هرمزگان، جنوب شرق بوشهر، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی فارس.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا.

توصیه: احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره.

انتهای پیام/

0 نظر:

نظر بدهید