قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۹ سنت معادل ۰.۹۴ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گزارش بورس فوری به نقل از رویترز، پس از آنکه تولید کنندگان عضو گروه اوپک پلاس با کنار گذاشتن اختلافات داخلی توافق کردند که تولید خود را افزایش دهند و سبب افزایش نگرانی ها در مورد مازاد عرضه شدند و در حالی که موج جدید شیوع کرونا در بسیاری از کشورها ادامه دارد، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 69 سنت معادل 0.94 درصد کاهش به 72 دلار و 90 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آگوست هم امروز با 60 سنت معادل 0.84 درصد کاهش به 71 دلار و 21 سنت رسید.

وزرای کشورهای عضو گروه اوپک پلاس روز یکشنبه توافق کردند تولید خود را از ماه اوت افزایش دهند. قیمت نفت در اوایل ماه جاری میلادی و همزمان با شتاب گرفتن روند تقاضا برای نفت پس از فروکش کردن بحران کرونا به بالاترین رقم بیش از 2 سال و نیم گذشته رسیده بود. اوپک پلاس که متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه است توافق کرده که از می 2022 سهمیه های جدیدی برای تولید هر یک از اعضا در نظر گرفته شود.

بانک آمریکایی گلدمن ساچز پس از این توافق اعلام کرد: «قیمت نفت ممکن است در هفته های آینده به نوسانات خود ادامه دهد.»

تحلیلگران موسسه آر بی سی کپیتال در یادداشتی نوشتند: «این توافق خیال فعالان بازار را از عرضه نفت راحت کرد.»

اوپک پلاس سال گذشته تولید نفت خود را به دلیل افت شدید تقاضا به میزان 10 میلیون بشکه در روز کاهش داده بود. این گروه در ماه های اخیر و همزمان با تقویت تقاضا، عرضه نفت خود را به تدریج افزایش داده و اکنون میزان کاهش تولید خود را به حدود 5.8 میلیون بشکه رسانده است.

0 نظر:

نظر بدهید