عرضه منظم A٨٠ در بورس انرژی استمرار خواهد داشت
عرضه و فروش 5 هزار تن هيدروکربن هيدروژنه سبک (A80 ) پتروشیمی شازند با موفقیت کامل در بورس انرژی با رقابتی چشمگیر به انجام رسید.

به گزارش بورس فوری، امیر تقی خان تجریشی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیان کرد: افزایش شفافیت در بازار سرمایه، مهمترین کارکردی است که این نهاد دنبال می کند. انواع معاملاتی که در بازار سرمایه انجام می شود، حاصل اراده جدی عرضه کنندگان و متقاضیان سهام، اوراق و انواع کالاهای پذیرفته شده است که به روند سیال و پویایی این بخش از بازارهای مالی کمک می کند. 
وی افزود: طبعا افزایش میزان سهام در بازار سرمایه با اراده جدی در حوزه افزایش عرضه های اولیه و همچنین پذیرش کالاهای قابل عرضه در بورس های کالایی، می تواند اثربخشی بازار سرمایه در سطح کلان اقتصاد کشور را به صورت روز افزون، رشد دهد. 
تجریشی گفت: در همین راستا، گروه توسعه ملی که تاکنون کارنامه درخشانی در عملیات تولید و سودآوری ارائه کرده، بنا بر ماموریت و وظیفه ذاتی خود که ضمن افزایش تولید و سودآوری، صیانت از ساختارهای اقتصادی سالم و مولد را در دستور کار دارد، اقدام به عرضه کالاهای مختلفی همچون گریدهای مختلف پتروشیمی و فرآورده های هیدروکربنی در بورس کالا و بورس انرژی و همچنین عرضه¬های مستمر سیمان در بورس کالا دارد. 
مدیرعامل هلدینگ توسعه ملی اضافه کرد: بر اساس آخرین اقدامات انجام شده در این حوزه، عرضه 5 هزار تن هيدروکربن هيدروژنه سبک (A80 ) پتروشیمی شازند در بورس انرژی صورت گرفته است که خوشبختانه  این محموله به صورت کامل معامله شد. 
وی خاطرنشان کرد: نکته جالبی که در این عرضه شاهد آن بودیم، رقابت بسیار جدی برای خرید این محموله توسط خریداران بود، به طوری که با قرار گیری قیمت مبنای 630 دلار، عملا عرضه با نرخ 673 دلار به فروش رسید که  با توجه به پریمیوم 1 دلاری در شرایط عرضه، با 43 دلار افزایش در هر تن، سود آوری بیشتری حاصل شده است. 
به گفته تجریشی، به میزان 10 هزار تن تقاضای خرید برای این محموله در بورس انرژی وجود داشت. به همین منظور عرضه این کالا و سایر کالاهای مشابه در بورس انرژی از سوی گروه توسعه ملی، تداوم خواهد یافت. 
لازم به توضیح است که هلدینگ سرمایه¬گذاری¬گروه توسعه ملی، سهامدار عمده مدیریتی شرکت پتروشیمی شازند است .

منبع: نفتون

0 نظر:

نظر بدهید