پروژه‌های شرکت چقدر سودآوری خواهد داشت؟
مجمع شپنا امروز دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ برگزار شد. در این مجمع پروژه‌های موجود پالایشگاه اصفهان توضیحاتی ارائه شد. گزارش جامع و کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش بورس فوری، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای اعظمی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

آقای ابراهیمی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ به صورت زیر ارائه دادند:

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت در صنعت "فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای" فعالیت می‌کند. در حال حاضر ۱۰ شرکت پالایشی کشور در این حوزه فعالیت می‌نمایند که براساس گزارش‌های عملکرد شرکت‌های پالایشی در سال ۱۳۹۹ شرکت پالایش نفت اصفهان از نظر دریافت خوراک نفت خام و میعانات گازی جایگاه دوم قرار دارد و از منظر تولید محصولات نفت گاز مقام نخست، گاز مایع مقام دوم، نفت کوره مقام چهارم، بنزین مقام سوم و نفت سفید مقام چهارم قرار دارد.

مجمع شپنا برگزار شد | پروژه‌های شرکت چقدر سودآوری خواهد داشت؟

عملکرد مالی شرکت در سال مالی مورد گزارش:

مجمع شپنا برگزار شد | پروژه‌های شرکت چقدر سودآوری خواهد داشت؟

درآمد‌های عملیاتی: افزایش این سرفصل در قیاس با دوره مشابه قبلی (حدود ۲۸ درصد) ناشی از برآیند تأثیر افزایشی نرخ تسعیر دلار و کاهشی نرخ فروش فرآورده‌ها بوده است.

بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی: بهای تمام شده در حدود ۲۱ درصد افزایش داشته که بواسطه رشد بیشتر درآمد‌های عملیاتی نسبت به این افزایش، حاشیه سود ناخالص با ۵,۲۶ درصد افزایش به ۱۱,۵۶ درصد رسیده است.

سایر درآمد‌های عملیاتی: رقم مندرج در این سرفصل عمدتاً بابت تعدیل کاهش ارزش موجودی فرآورده‌های نفتی ساخته شده و در جریان ساخت ابتدای سال به مبلغ ۲۵,۵۷۶ میلیارد ریال، و تفاوت یارانه فرآورده‌های نفتی و اصلاح نرخ خرید نفت خام و میعانات دریافتی در سال قبل به مبلغ ۸,۹۲۵ میلیارد ریال می‌باشد. تحقق مبالغ این سرفصل در سال‌های آتی محتمل نخواهد بود.

سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیرعملیاتی: افزایش این سرفصل ناشی از سود سپرده‌های بانکی، سود تسعیر ارز و درآمد سرمایه گذاری است.

در مجموع شرکت در سود خالص رشد بسیار خوب ۴۲۰ درصدی را داشته و به سود خالص ۱۴۸.۴۴۹ میلیارد ریال دست یافته و به ازای هر سهم سودی ۱.۹۵۶ ریالی را ساخته است.

 

پروژه‌های موجود پالایشگاه اصفهان:

  • پروژه تصفیه گازوئیل، یوتیلیتی آفسایت و مخازن.
  • پروژه پروژه گوگرد زدایی از ته مانده برج‌های تقطیر.
  • پروژه احداث ۲ دستگاه بویلر ۲۲۷ تنی و آب DM.
  • پروژه مدرنیزه نمودن سیستم‌های برق پالایشگاه.
  • پروژه بازسازی برج خنک کنند A.
  • پروژه احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز طبیعی طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی.
  • پروژه عملیات فنس کشی و احداث جاده اراضی پالایشگاه.
  • پروژه احداث سیستم بازیابی گاز LPG از گاز‌های خروجی واحد آیزومریزاسیون.
  • پروژه مطالعات امکان سنجی و مهندسی پایه پروژه ها.
  • پروژه احداث خط انتقال آب درچه – پارت اول.
  • پروژه احداث ساختمان مهندسی پروژه ها.

 

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی قرائت گردید و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیأت رئیسه مجمع تشریح شد:

در خصوص بند ۵ در رابطه با مالیات عملکرد عنوان شد: اکثر پرونده‌های مالیاتی تاکنون حل شده و پرونده مربوط به ارزش افزوده نیز کل مبلغ مالیات ۵۸۵ میلیارد و با جریمه ۱.۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. با توجه به پیگیری‌های شرکت از کل مبلغ ذکره شده ۵۰ میلیارد تومان باقی مانده که در این خصوص نیز پیگیری حقوقی ادامه دارد.

در خصوص اخذ اسناد مالکیت برخی از اراضی شرکت و تکمیل پوشش بیمه‌ای پروژه تصفیه نفت گاز عنوان شد: زمین‌های شرکت بیش از ۱۰ میلیون متر مربع بوده که بیش از ۸۳ درصد آن اسناد تک برگی اخذ شده است. برنامه شرکت برگزاری جلسه افزایش سرمایه در شهریور ماه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌باشد.

 

سوالات مطرح شده در مجمع:

پروژه‌های شرکت چقدر سودآوری خواهد داشت؟ پروزه بنزین سازی از سال ۱۳۹۴ در سرویس بوده و طی ۶ ماه عملکرد ۵۰ درصد بهای تمام شده پروژه را احراز کرده است. پروژه تقطیر حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در سال و پروژه دیزل به ازای هر سال فعالیت حدود ۱۷۰ میلیون یورو در سال سودآوری خواهد داشت.

 

در انتها به ازای هر سهم ۱.۲۰۰ ریال سود معادل ۶۰ درصد تقسیم گردید، موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی ارقام نگر آریا به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

 

اطلاع رسانی: در مجمع تکلیف شد از کلیه روش‌های موجود جهت تامین مالی بررسی لازم انجام گیرد و ظرف مدت ۳ ماه افزایش سرمایه در دستور کار شرکت قرار گیرد.

 

منبع : نبض بورس

0 نظر:

نظر بدهید