آنچه در مجمع «شخارگ» گذشت
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیر عامل پتروشیمی خارگ در روز جاری با حضور حداکثری سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، غلامرضا امير شقاقي، مدیر عامل پتروشیمی خارگ: بالاترین ظرفیت نگهداری متانول در ایران را داریم و فکر نمی کنم در کشورهای همسایه هم چنین ظرفیتی وجود داشته باشد. اقبال متانول بلند است و در آینده نزدیک به عنوان یک سوخت مطرح از آن استفاده خواهد شد و در این شرایط کشور باید برنامه ریزی کند تا ایران به عنوان هاب تولید متانول در جهان از این شرایط استفاده کند.  شرکت در چند سال گذشته مطالبات معوق، لاوصول و مشکوک الوصول نداشته است. مطالباتی که از گذشته بر دوش شرکت مانده را با طرح شکایات بین المللی پیگیری می کنیم که یک مورد در اتاق داوری لندن، یک مورد هم در کشور هند در حال پیگیری است. در چند مورد از مطالبات هم بخشی از پول شرکت دریافت شده است. باوجود دو برابر شدن فروش، قیمت تمام شده شرکت 1.5 برابر شده است و این نشان می دهد برنامه ها صرفه جویی کارکرد داشته است. به گازی که از وزارت نفت دریافت می کنیم مالیات ارزش افزوده ای تحمیل می شود که در آخرین روز سال 99 موفق شدیم 75 میلیارد تومان از این مالیات ارزش افزوده را پس بگیریم. امیدواریم که با قطعی شدن حساب ها برای سال 98 و 99 و سال جاری بتوانیم 200 میلیارد تومان از ارزش افزوده ای که به سازمان مالیاتی پرداخت کردیم را پس بگیریم. در سال 99  حدود 40 هزار تن نسبت به 98 محصول بیشتری تولید کردیم.

با تلاش همکاران سعی می کنیم حقوق سهامداران را حفظ کنیم. به دلیل مشکلات بانکی و نبود ال سی همه پتروشیمی ها دچار ریسک می شوند. برای رفع این ریسک، اکثر دریافتی ها را از طریق بانک ها انجام می دهیم که ریسک کار با صرافی ها را به کمترین حد ممکن برسانیم و در چند سال گذشته در این مورد مشکلی نداشتیم.

غلامرضا امير شقاقي، مدیر عامل پتروشیمی خارگ:
اولین پروژه مهم سال گذشته اجرای پروژه ای در سال 99 پروژه بود که همه بخش های آن به دست مهندسین پتروشیمی انجام شد و موجب شد تا به تولید پروپان با خلوص 99 الی 97 درصد برسیم.  دومین پروژه مهم شرکت اتصال تمام واحدهای ال پی جی و واحدهای دیگر به نیروگاه همجوار بود و این در حالی است که در 53 سال گذشته برای اینکه تولید را ادامه دهیم وابسته به دو ژنراتور بخاری بودیم. این پروژه در خرداد سال 1400 کاملا تمام شد و در خط قرار گرفته است.  پروژه بزرگ متانول 2 بعد از فراز و نشیب بسیار احیا شد و مجوز های لازم را اخذ کرد و چون گاز فروزان را نداشتیم مجوز دریافت گاز از طریق خط دریایی را گرفتیم.  در سال 99  حدود 40 هزار تن نسبت به 98 محصول بیشتری تولید کردیم. در حالی که از پروژه فروزان 60 میلیون فوت مکعب گاز دریافت می کنیم هنوز 160 میلیون فوت مکعب گاز در سکوی فروزان بلا استفاده است و به دنبال این هستیم که در دو ماه آینده بتوانیم مجوز استفاده از گاز فروزان را دریافت کنیم و از خطوط گاز دریایی استفاده نکنیم.
 

0 نظر:

نظر بدهید