سیمان سهمیه‌بندی شد
عضو اتاق بازرگانی مشهد درباره کمبود سیمان گفت: قیمت هر پاکت سیمان در شهر مشهد بین ۶۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است. سیمان نیست و مصالح‌فروشان دارای پروانه توزیع، سیمان را سهمیه‌بندی کرده‌اند. آنها به هر نفر تنها پنج کیسه سیمان می‌دهند!

به گزارش بورس فوری، به دلیل قطعی برق، میزان تولید سیمان کاهش قابل توجهی داشته است و برخلاف آنچه که اعلام شده بود هنوز برق واحد‌های تولیدی وصل نشده است. این در حالی است که بنا بود با دیماند مشخصی برق واحد‌های تولید سیمان وصل شود، اما انجام نشد.

سیمان سهمیه‌بندی شد
سیمان در برخی از شهرها دوباره کمیاب شده است. طبق بررسی‌ها، کارخانه‌های سیمان شاهرود و سبزوار روند تولید را متوقف کرده‌اند. کارخانه سیمان تهران و ساوه هم اعلام کرده‌اند که به دلیل قطع برق سیمان ندارند.

در مشهد سیمان نیست. عضو اتاق بازرگانی مشهد با اعلام این خبر به تجارت‌نیوز گفت: قیمت هر پاکت سیمان در شهر مشهد بین ۶۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است. سیمان نیست و مصالح‌فروشان دارای پروانه توزیع، سیمان را سهمیه‌بندی کرده‌اند. آنها به هر نفر تنها پنج کیسه سیمان می‌دهند!
محمدرضا حسینا ادامه داد: کمبود فقط مربوط به سیمان پاکتی نیست. سیمان فله‌ای هم در مشهد پیدا نمی‌شود. علت کمبود سیمان در شهرهای مختلف، قطع برق است. تولید سیمان در شهرهای همجوار مشهد به کمتر از نصف رسیده است.

کمبود سیمان در حالی رخ داده که به گفته حسینا، مرز افغانستان به دلیل حضور طالبان بسته شده و همین مساله صادرات سیمان ایران به افغانستان را متوقف کرده است. در این شرایط دیگر نباید بازار با کمبود سیمان روبرو می‌شد. اما ناکارآمدی مدیران سبب شده این بازار آشفته شود. به طوری که حتی نیاز داخل نیز تامین نمی‌شود.

0 نظر:

نظر بدهید