خلاصه مجمع عمومی شرکت آلومینیوم ایران
گزارش هیئت مدیره در خصوص عملکرد سال 99 و برنامه های آتی:

به گزارش بورس فوری، احمد مجیدی، مدیرعامل آلومینیوم ایران: برای خرید موارد اولیه ناچاریم به واسطه های متعدد مراجعه کنیم. با این وجود در سال 99 توانستیم حدود 400 هزار تن موارد اولیه را از کشورهای محتلف دنیا مانند چین و هند منتقل کنیم.برای اولین بار 186 هزار تن در سال محصول تولید کردیم. دیگ های 200 کیلوآمپری کارخانه قابلیت تولید 1500 کیلو در روز را دارند و این ظرفیت نهایتا تا 10 کیلو قابل ارتقا است. 

با محدودیت های کشور در برق رسانی، آمپر دستگاه ها را تا 80 مگاوات پایین آوردیم و این مشکل روی تولید شرکت اثرگذار است.  64 هزار تن از محصولات را صادر کردیم و برای اولین بار به عنوان صادرکننده نمونه شناخته شدیم. با توسعه شهر اراک، شرکت در محدوده قانونی شهر قرار گرفته است و به همین دلیل ضوابط و مقررات محکمی را از نظر محیط زیست باید رعایت کنیم. به همین منظور یک طرج جامع زیست محیطی با 88 برنامه تدوین کردیم تا گواهی صنعت سبز دریافت کنیم.

امیدواریم امسال هم بتوانیم 400 هزار تن مواد اولیه را وارد کنیم. بیش از 95 درصد مواد اولیه شرکت های تولید مس و فولاد از داخل کشور تهیه می شود اما صنایع آلومینیوم بیش از 80 درصد مواد اولیه را از خارج از کشور وارد می کنند. اگر وزارت نیرو تامین آب و وزارت نفت، تامین گاز نیروگاه را تضمین کند، یک نیروگاه راه اندازی می کنیم.یکی از بزرگ ترین مشکلات ما بدهی به بانک صادرات است. بر اساس این پرونده، شرکت 89 میلیون دلار بدهی از باقی مانده که بر مبنای ماده 46 قانون رفع موانع تولید باید به نرخ ارز مرجع پرداخت شود اما متاسفانه هنوز نتوانستیم بانک مرکزی را در مورد پرداخت بخشی از این بدهی بر اساس ارز مرجع قانع کنیم.

احمد مجیدی، مدیرعامل آلومینیوم ایران: نرخ برق برای مصرف کنندگان بالای 5 مگاوات، طی ساعت های پیک مصرف به 6 برابر رسیده است. این در حالی است که افزایش قیمت طبق قانون مجلس باید 5 برابر باشد اما ظاهرا به وزارت نیرو این اختیار داده شده که برای مصرف کنندگان عمده افزایش قیمت را اعمال کند. مصرف برق ما نسبت به سال گذشته 4.7 برابر شده است.  افزایش هزینه برق هزینه تمام شده را 25 درصد افزایش داده اما مکانیزمی برای جبران این هزینه ها پیش بینی نشده است. در هر کارخانه ای که مواد اولیه گران تر می شود قیمت محصولات را افزایش می دهند اما ما موظفیم محصولات را با نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار عرضه کنیم. آنود را 590 دلار خریدیم اما قیمت های فعلی حدود 830 دلار است.و بنا به تصمیم مجمع   650 ریال سود  تقسیم شد.

 شرکت آلومینیوم ایران در فصل بهار 1400 با رشد چشمگیر 575 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به سود خالص 560 میلیارد تومانی (معادل 582 ریال به ازای هر سهم) دست یافت. مبلغ فروش شرکت با رشد 154 درصدی به بیش از 2450 میلیارد تومان رسید و حاشیه سود ناخالص با رشد دو برابری به 38 درصد.

 در این فصل نسبت به زمستان 1399، مبلغ فروش 8 درصد و سود خالص به دلیل کاهش چشمگیر هزینه های عمومی اداری، 100 درصد افزایش یافت. لازم به ذکر است حاشیه سود ناخالص کاهش 6 درصدی داشته است.  آخرین قیمت سهم 1570 تومان بوده و در سه ماه اخیر 12 درصد افت ارزش داشته است

0 نظر:

نظر بدهید