خلاصه مجمع عمومی بانک سینا
مجمع عمومی عادی سالانه بانک سینا با حضور بیش از ۷۰ درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش بورس فوری،ایمانی، مدیرعامل بانک سینا گفت: سرمایه بانک با رشد ۱۵۴ درصدی در سال ۹۹ به ۲۵.۳۸۴ میلیارد ریال رسیده است.در سال ۹۹ بانک سینا گسترش شعب آنچنانی نداشته و به ۲۸۸ شعبه در سال ۹۹ رسیده است.وی در خصوص اهداف راهبردی بانک تا سال ۱۴۰۳ گفت:افزایش سهم بازاری بانک در بازار پول و افزایش جلب رضایت ذینفعان از جمله اهداف مجموعه است.

ارتقا جایگاه بانک در حوزه بانکداری بین الملل و  ارتقا توان رقابتی بانک در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک از دیگر اهداف بانک سینا است.اعتبارات اسنادی بانک در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۱۸۹ درصد رشد داشته و به مبلغ ۱۳.۷۲۹ میلیارد ریال رسیده است.

افزایش سرمایه و موفقیت در سودآوری بانک از دلایل رشد ۱۳۳ درصدی حقوق‌صاحبان سهام می‌باشد.درآمدهای بانک در پایان سال ۹۹ معادل ۴۸.۲۸۷ میلیارد ریال بوده که به نسبت درآمد ۳۳.۵۰۰ میلیارد ریالی سال ۹۸، رشد ۴۴ درصدی را تجربه نموده ، درآمدهای بانک عمدتا مربوط به سود تسهیلات اعطایی به مبلغ ۳۴.۲۷۶ میلیارد ریال بوده که معادل ۷۱ درصد از کل درآمد ها را به خود اختصاص داده است.

سود خالص بانک در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۱۸۱ درصد رشد داشته است و به مبلغ ۴.٨٣٦ ميليارد ریال رسیده است، که این امر باعث شده سود ۶۷ ریالی به ازای هر سهم در سال ۹۸ به ۱۹۱ ریال در سال ۹۹ افزایش یابد.در این مجمع در خصوص شرکت‌های زیرمجموعه گفته شدکه این شرکت ها در سال ۹۹ سودآوری خوبی داشته‌اند، صرافی سینا ۱۱۱ درصد ،فناوری اطلاعات ۳۶۷ درصد،  شرکت کوثر بهمن ۲۷ درصد و  توسعه سینا ۱۷۲ درصد سودآوری نسبت به سال گذشته داشته اند.

در انتهای مجمع به پیشنهاد هیئت مدیره تقسیم سود ۷۰ ریالی به ازای هر سهم تصویب شد.

در پاسخ به سوالات سهامداران در مجمع بانک سینا مطرح شد؛
بازاریابی فروش سهام توسعه اعتماد مبین؛
با توجه به اینکه شرکت توسعه اعتماد مبین عمده سهام مخابرات را دارد و مشتری نیز میبایست اهلیت خاصی داشته باشد.
در این زمینه اقدام به بازاریابی کرده ایم و در یک مورد درخواست نیز از طریق یکی از صندوق های سازمان ها نیز ارسال شد اما پاکت ارسالی آن ها ناقص بود و رد شد ، به دلیل اینکه قیمت بالا است معمولا مشتری خاصی در این خصوص پیدا نمیشود.
در خصوص تصمیم برای افزایش سرمایه بانک سینا از محل سود انباشته نیز پس از تصمیم گیری توسط هیئت مدیره اطلاعیه در خصوص افزایش سرمایه منتشر خواهد شد.
 

0 نظر:

نظر بدهید