بهترین کارگزاری بورس
کارگزاری های بورس ، در کنار وظیفه تسهیل معاملات شما، خدمات دیگری را نیز انجام می‌ دهند که هر کدام از آن‌ ها، دارای ویژگی‌ های مثبت و مخصوص به خود می باشند. کارگزاران سازمان بورس اوراق بهادار، با توجه به معیارهایی مانند مبلغ گردش که به مجموعه خرید و فروش معامله‌ ها گفته می‌ شود، تعداد کارگزاران و مدرک آن ‌ها را در بازار این بورس که از محل اوراق بهادار است، رتبه‌ بندی می‌ کنند.

به گزارش بورس فوری، ویژگی بهترین کارگزاری های بورس

  1. داشتن سیستم معاملاتی قوی و کارآمد

قطعا یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام انتخاب کارگزاری باید به آن توجه داشته باشید این است که کارگزاری انتخابی شما سیستم معاملاتی کارآمد و بهینه ای داشته باشد. در غیر این صورت شما با کندی و اختلالات سیستم مواجه خواهید شد و نمی توانید به موقع اقدام به خرید و فروش سهام خود کنید در نتیجه متحمل ضرر خواهید شد.

بسیاری از کارگزاری های خوب برای بورس از سیستم معاملاتی مشترک استفاده می کنند و برخی دیگر از سیستم و پنل معاملاتی مختص خود جهت معاملات استفاده می کنند که این خود باعث کارایی و بازدهی بهتری این سیستم ها خواهد شد.

  1. پشتیبانی و پاسخ گویی دقیق

در کارگزاری ها باید پاسخ گویی و پشتیبانی مناسبی برای مشتریان وجود داشته باشد تا مشتریان بتوانند مشکلات و درخواست های خود را مطرح کرده و جواب مناسبی برای حل مشکلات خود دریافت کنند.

  1. وجود داشتن شعبه های متعدد در سطح کشور

یکی دیگر از مهم ترین معیار هایی که هنگام انتخاب یک کارگزاری باید به آن توجه شود تعداد شعب کارگزاری در سراسر کشور است.

  1. داشتن مجوز های لازم

کارگزار باید دارای مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار باشند، به همین علت بهتر است قبل از انتخاب کارگزاری، به بررسی اطلاعات و مجوز هایی که کارگزاران از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده‌ اند بپردازید تا بتوانید بهترین کارگزاری را برای خود انتخاب نمایید.

  1. خدمات مناسبی در زمینه‌ های مختلف ارائه دهد

بهترین کارگزاری های بورس همیشه فعال هستند و سعی بر این دارند تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. همان طور که بانک ‌ها برای جذب مشتریان، خدماتی جزئی ولی جذاب و مختص به خودشان را دارند تا مشتریان را جذب کنند، کارگزاری ‌ها هم هر کدام خدمات و تسهیلات مخصوص به خودشان را دارند که هر کدام برای دسته ‌ای از نیاز مشتریان هستند.

اول اینکه قابل اعتماد باشد

یکی دیگر از ویژگی ‌های اساسی و مهم برای انتخاب یک کارگزاری مناسب، معتبر بودن آن است. یکی از راه‌ های ساده برای انتخاب یک کارگزاری مناسب، سر زدن به سایت بورس اوراق و بهادار و دیدن فهرست شرکت ‌های معتبر می باشد.

وظایف کارگزاری های بورس

همان طور که می دانید، همه کارگزاری های بورس دارای وظیفه مشخص و اصلی هستند.

  1. اولین و مهم ترین وظیفه تمام کارگزاری ها انجام معاملات و خرید و فروش سهام برای سرمایه گذاران خود است. این کار مهم ترین وظیفه کارگزار بوده و به ازای آن نیز کار مزدی را از هر معامله دریافت می کند.
  2. ارائه اطلاعات دقیق از تمامی معاملات سرمایه گذار در آن کارگزاری و انجام عملیات به موقع نیز از دیگر وظایف بهترین کارگزاری های بورس است. از این رو کارگزاری هایی که خدمات کامل تری ارائه می دهند دارای وظایف بیشتری هستند.
  3. یکی دیگر از وظایف کارگزاری ها، کمک و مشاوره به سرمایه گذار برای انجام معاملات بهتر و سرمایه گذاری  های پر سود تر است. کارگزاری وظیفه دارد بر اساس تحلیل های دقیق و آمار و اطلاعاتی که از تحلیل داده ها به دست می آورد به سرمایه گذاران خود مشاوره دهد که البته به ازای مشاوره هزینه ای را از آن ها دریافت می کند.
  4. تحقیق و رصد کامل بازار بورس.
  5. پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از تمامی معاملات و انجام صحیح و به موقع خرید و فروش های سهم های مختلف.
  6. ارسال گزارش معاملات انجام شده سرمایه ‌گذاران به‌ صورت روزانه و دوره‌ ای حاوی اطلاعات تراکنش ‌های معاملاتی.
  7. خرید یا فروش سهام، حق تقدم سهام و کلیه اوراق بهادار در بورس و فرابورس.
  8. اعطای کد بورس، صندوق سرمایه‌ گذاری مشترک با سودهای ثابت و متغیر و برگزاری کلاس‌ های آموزشی به مشتریان نیز از دیگر وظایف کارگزاران می باشند.

اغلب افرادی که در بهترین کارگزاری های بورس و شرکت های کارگزاری مشغول به فعالیت می باشند، افرادی خبره، با تجربه و آشنا به مسایل مالی هستند که نسبت به شرایط اقتصادی، بازار اوراق بهادار و بازار کالاهای مختلفی که معامله می شود٬ شناخت دارند و با تسلط خود بر قوانین و مقررات می توانند بهترین اقدام به منظور خرید و فروش اوراق بهادار و کالا در تالار معاملات بورس ها و بازارهای خارج از بورس را برای مشتریان انجام دهند.

کلیه معاملات شرکت های کارگزاری توسط معامله گران آن ها انجام می‌ پذیرد. این معامله گران باید دارای گواهینامه حرفه‌ ای بوده که دارا بودن این گواهینامه تسلط آن ها را بر مباحث علمی مورد نیاز و قوانین و مقررات نشان می دهد.

همان طور که تا این قسمت از مطلب متوجه شدید، کارگزار به یک سازمان و یا شرکتی می گویند که بین خریدار و فروشنده ارتباطات لازم را برقرار می کند. پس بهتر است برای انتخاب بهترین کارگزاری های بورس حتماً از تجربیات افرادی که سال‌ ها در بورس فعالیت دارند کمک بگیرید. آن‌ ها ممکن یک یا چند کارگزاری را تجربه کرده باشند و مقایسه خوبی از کارگزاری ‌های بورس ارائه دهند.

پیش از انتخاب کارگزاری در مورد آن به‌ خوبی مطالعه کنید و نظرات دیگر کاربران و فعالین بازار بورس را در مورد آن بخوانید، زیرا کوچک‌ ترین خطا ممکن است به زیان شما و سرمایه‌ تان باشد. درست است که تمام کارگزاری ‌ها خدمات آنلاین به مشتریان خود ارائه می‌ دهند اما بهتر است کارگزاری را انتخاب کنید که در محل زندگی شما شعبه داشته باشد تا در شرایط خاص بتوانید حضوری مراجعه کنید.

همچنین کارگزاری باید خدمات مختلفی هم چون تخفیف کارمزد، دسترسی سریع و آسان، اتصال به‌ حساب بانکی و خدمات خرید عرضه اولیه را به مشتریان خود ارائه بدهد.

0 نظر:

نظر بدهید