شاید قیمت دلار افت کند
در بازار ارز عده ای پیش بینی می کنند: اگر قیمت دلار طی دو هفته آتی رشد پیدا کند، با حضور رییس جمهور جدید و آغاز به کار او، فضای روانی بیشتر به سوی کاهش قیمت دلار جریان پیدا خواهد کرد.

به گزارش بورس فوری، امروز به احتمال زیاد بازار ارز فضای احتیاطی خواهد داشت. گفته می شود که بانک ها تعطیل هستند و به همین دلیل، معامله گران نخواهند توانست که خرید و فروش های سنگینی را انجام بدهند. صرافی ها نیز به طور کلی به خاطر تعطیلات کرونایی، ممکن است، فعالیت خود را آغاز نکنند، موضوعی که موجب می شود که در سمت رسمی بازار، تغییرات نوسانی معناداری رخ ندهد. با این حال، معامله گران غیررسمی، احتمالا در این روز بیکار نخواهند نشست و در معاملات حاشیه بازار یا خرید و فروش های فردایی سعی خواهند کرد که قیمت اسکناس آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهند.

دلار پشت خطی

این موضوع از رفتار معامله گران در انتهای هفته گذشته نیز مشخص بود. آن ها به دقت جریان معاملات فردایی بخصوص در سلیمانیه عراق و بازار داخلی را دنبال می کردند. گفته می شد که نرخ دلار در معاملات پشت خطی سلیمانیه عراق به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومانی رفت و همین موضوع موجب شد تا حدی انتظارات افزایشی تقویت شود.

عامل برجامی نوسان دلار

 در کنار بالا رفتن قیمت دلار در سلیمانیه عراق، به طور رسمی عنوان شده است که مذاکرات هسته ای دولت دوازدهم به هر دلیلی برای احیای برجام به نتیجه نرسیده است و حداقل تا انتقال قدرت در ایران خبری از مذاکرات جدیدی نخواهد بود. این موضوع از نگاه برخی فعالان می تواند سمت و سوی انتظارات در بازار ارز را به سوی سوی صعود قیمت ها هدایت کند. با این حال، عده ای از معامله گران باور داشتند دولت دوازدهم در روزهای پایانی خود اجازه نخواهد داد که اسکناس آمریکایی صعودی معناداری را تجربه کند و با عرضه ارز در برابر نوسان گیران خواهد ایستاد.

عده ای نیز باور داشتند، حتی اگر قیمت دلار طی دو هفته آتی رشد پیدا کند، با حضور رییس جمهور جدید و آغاز به کار او، فضای روانی بیشتر به سوی کاهش قیمت دلار جریان پیدا خواهد کرد. در واقع عده ای از معامله گران اعتقاد دارند یک بار دیگر ممکن است قیمت دلار افت پیدا کند و منتظر استفاده از فرصت یاد شده هستند.

0 نظر:

نظر بدهید