بزرگترین بندر خشک ریلی ایران افتتاح شد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر خشک ریلی تهران گفت: دلیل بروز مشکل برای مردم در خرید بلیت قطارهای نوروزی محدودیت ظرفیت ناوگان است.

به گزارش بورس فوری،مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح بندر خشک ریلی تهران، اظهار کرد: امروز بزرگترین بندر خشک ملی کشور به بهره بررداری رسید که می تواند در خدمت تجارت و اقتصاد کل کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه چندین سال است برای بهره برداری از بندر خشک تهران اقدامات زیادی انجام شده و در نهایت این بندر امروز به بهره برداری رسید افزود: در کشورهای دیگر چندین سال است که یک تمرکز جدی روی بندر خشک شده است با توجه به اینکه تهران از وجود چنین بندری محروم بود راه اندازه بندر خشک در اولویت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بندر خشک ریلی تهران مزایای متعددی دارد که مهمترین آنها از بین رفتن معطلی برای حمل کالا ست.
وزیر راه و شهرسازی سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای بندر خشک ریلی تهران گفت: این باند در حدود 5 هزار میلیارد تومان است که در زمینی به وسعت 55 هکتاری ساخته شده است. از امروز این بندر وارد مدار شده خدمات رسانی گمرک نیز در آن آغاز می شود.
بذرپاش تاکید کرد: با پیگیری‌های فراوان بخش خصوصی و نمایندگان بندر خشک ریلی تهران به بهره برداری رسید که می تواند برای منطقه دستاوردهای زیادی به همراه داشته باشد.
وی همچنین از دستور کار قرار داشتن توسعه بنادر خشک در کشور خبر داد و اضافه کرد: در این راستا در اصفهان خراسان جنوبی و غرب کشور ایجاد بنادر خشک در حال پیگیری است تا مردم از منافع آن منتفع شوند.
وی در خصوص مشکلات مردم برای خرید بلیت قطارهای نوروزی اظهار کرد: برای نوروز امسال ظرفیت ناوگان را در مسیر مشهد 15 درصد و در سایر نقاط  10 درصد افزایش داده ایم.
وی ادامه داد: ظرفیت ناوگان ریلی محدود است و دلیل بروز مشکل برای مردم تقاضای بیش از ظرفیت ناوگان ریلی است.

0 نظر:

نظر بدهید