پلتفرم‌های خارجی شرایط ما را بپذیرند می‌توانند در ایران فعال شوند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مکاتباتی با پلتفرم‌های خارجی در حال انجام است، گفت: پلتفرم‌های خارجی اگر تضمین بدهند که حقوق مردم را رعایت می کنند و در قبال اتفاقات پاسخگو باشند، می توانند در داخل کشور فعالیت کنند.

به گزارش بورس فوری،عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه وضعیت پیام رسان‌های خارجی در داخل ایران گفت: ما اعلام کرده ایم و آقای رئیس جمهور هم اعلام کرده اند، هر پلتفرم خارجی که بخواهد داخل کشور فعالیت کند، قدمش روی چشم ماست.
وی افزود: البته به شرطی که این پلتفرم‌های خارجی تضمین بدهند که حقوق مردم را رعایت می کنند و در قبال اتفاقاتی که در این پلتفرم می افتد، پاسخگو هستند، مشروط به این شرط همه پلتفرم های خارجی می توانند در داخل کشور فعالیت کنند.
زارع پور با اشاره به این که تا به امروز چه مکاتباتی با این پلتفرم ها صورت گرفته است، گفت: در این رابطه هم مرکز ملی فضای مجازی مکاتباتی را انجام داده است و هم وزارت ارتباطات این موضوع را پیگیری می کند و این پیگیری ها در حال انجام است و هر کدام که این شرایط را بپذیرند بلافاصله شرایط فعالیت شان در ایران فراهم می شود.
وزیر ارتباطات در پایان در پاسخ به این سوال که پیامک داخلی و ثبت نام برای یکی از پلتفرم های خارجی مسدود شده است، گفت: ما تغییری در سیاست های مان در این رابطه نسبت به گذشته ایجاد نشده است.

0 نظر:

نظر بدهید