«ناوگروه 86 ارتش» تا پایان اردیبهشت‌ پهلوگیری می‌کند
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۸۶ پس از طی‌کردن حدود ۶۰ هزار کیلومتر دریانوردی هم اکنون در حوالی خلیج عدن مستقر شده و تا آخر اردیبهشت‌ماه شاهد پهلوگیری آن در بندرعباس خواهیم بود.

به گزارش بورس فوری، دریادار بابک بلوچ معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو درباره مستقر شدن ناوگروه ۸۶ در محدوده خلیج عدن اظهار کرد: شروع برنامه‌ریزی‌ها برای این مأموریت در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بود.
وی افزود: فرماندهی معظم کل قوا از سالیان قبل به نیروی دریایی ارتش ابلاغ فرمودند که نیروی دریایی با حضور همگانی خود باید نشان دهد که در راستای عزت و اقتدار ملی حرف دارد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: ما یک سال قبل از این مأموریت، برنامه‌ریزی‌ها را به‌منظور برافراشتن پرچم عزیز کشورمان در سراسر آب‌های بین‌المللی شروع کردیم و کار علمی صورت دادیم تا با توجه‌ به نوع مأموریت و توطئه‌های احتمالی و تحریم استکبار جهانی، ناوگروه بتواند سفر بدون توقفی را انجام دهد.
امیر دریادار بلوچ عنوان کرد: این ناوگروه پس از طی‌کردن حدود ۶۰ هزار کیلومتر دریانوردی هم اکنون در حوالی خلیج عدن مستقر شده و به‌زودی یعنی تا آخر اردیبهشت‌ماه شاهد پهلوگیری آن در بندرعباس خواهیم بود. از افتخارات ناوگروه ۸۶ ناو تمام ایرانی دنا است که آخرین محصول تحویلی دانشمندان و مهندسان کشور است که ناو بندر مکران از این ناو پشتیبانی کرد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش یادآور شد: حدود ۸ ماه است که این مأموریت در جریان است. اوایل مهر سال ۱۴۰۱ بود که مأموریت از چابهار آغاز شد و الان هم روزهای پایانی خودش را سپری می‌کند.
دریادار بلوچ با بیان اینکه حضور ما در دریا بر اساس فرامین فرماندهی معظم کل قواست گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها قبل فرمودند دشمنی که احتمال تهدیدش را می‌دهیم امروز در اقیانوس‌ها گسترش‌یافته و ما هم در این راستا برنامه‌ریزی و مأموریت‌هایی را آغاز کردیم.

وی افزود: تمامی مراحل طراحی و ساخت تجهیزات صرف نظامی در این ناوگروه شامل سلاح و آرایه‌های مختلف به دست متخصصان و دانشمندان صنایع دفاعی کشور انجام شده و صددرصد ایرانی است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ناوگروه از سه اقیانوس بزرگ هند، آرام و اطلس عبور کرد گفت: ما در این پیمایش، با امواج ۱۲ تا ۲۰ متر روبرو بودیم و با کار علمی متخصصان ۳ طوفان بسیار سهمگین را پشت سر گذاشتیم. 
دریادار بلوچ در پایان گفت: ناوگروه ۸۶ پس از طی‌کردن حدود ۶۰ هزار کیلومتر دریانوردی هم اکنون در حوالی خلیج عدن مستقر شده و تا آخر اردیبهشت‌ماه شاهد پهلوگیری آن در بندرعباس خواهیم بود.

0 نظر:

نظر بدهید