گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در بانک صادرات ایران
مراسم گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر با سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس و حضور مدیران و کارکنان بانک صادرات ایران در نمازخانه برج سپهر این بانک برگزار شد و حضور مردم در صحنه‌های مختلف و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان دو عامل موفقیت‌های انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش بورس فوری به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سردار علیرضا افشار، رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در این مراسم با تشریح شرایط سیاسی و نظامی کشور در زمان انجام عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، دو عامل محوری حضور مردم و فرهنگ ایثار و شهادت را عامل پیروز رزمندگان در آزادسازی خرمشهر و پیروزی عملیات بیت‌المقدس عنوان و تاکید کرد و از این دو عامل به عنوان مبنای توفیقات به دست آمده کشور یاد کرد.

وی گفت: رویکرد مردمی در حل مسائل و مشکلات در دوران دفاع مقدس مهمترین درسی است که می‌‌توان از فتح خرمشهر گرفت و اگر امروز موفقیت‌هایی در کشور به دست آمده و در آینده نیز به دست خواهد آمد ناشی از همین دو رویکرد حضور مردم در صحنه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی و همچنین وجود اخلاص، ایمان، توکل و شهادت‌طلبی است که جلوه نهایی این دو عامل در جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی متبلور شده است.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه توفیقات به دست‌آمده در عرصه فرهنگی به دلیل حضور بیشتر مردم در این عرصه است، افزود: برای حل مشکلات اقتصادی نیز می‌توان با واسپاری امور اقتصادی به مردم به موفقیت‌های زیادی دست یافت.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم مشکلات را پشت سربگذاریم، باید روحیه مسئولیت‌پذیری را به مردم منتقل کنیم و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

این مراسم با شعرخوانی و قرائت بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین اجرای سرود و برگزاری مراسم قرعه‌‌کشی پایان یافت.

0 نظر:

نظر بدهید