طلا رکورد پایین جدیدی را شکست
قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست سیاست پولی هفته جاری بانک مرکزی آمریکا هستند، پایین ۱۸۰۰ دلار ماند.

به گزارش بورس فوری،هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۷۹۵ دلار و ۸۵ سنت بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۹۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با دو دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۷۹۲ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.
شاخص دلار نزدیک به اوج اخیرش ثابت ماند. ارز آمریکا به مدت بیش از یک ماه با افزایش احتمال آغاز تعدیل برنامه های محرک مالی بانک مرکزی آمریکا، پیوسته رشد کرده است.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس گفت: سرمایه گذاران برای دریافت نشانه های بیشتر درباره مسیر دلار آمریکا و تاثیر آن بر قیمت طلا، منتظر اعلام نتیجه نشست سیاست پولی هفته جاری بانک مرکزی آمریکا هستند.

این نشست دو روزه از روز سه شنبه آغاز می شود و بعدازظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای پایان پیدا می کند و سپس کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا برگزار می شود. سرمایه گذاران می خواهند بدانند بانک مرکزی آمریکا چطور به افزایش سریع قیمتها و در عین حال خطر ناشی از شیوع کرونای دلتا واکنش نشان می دهد.

به گفته یانگ، بازار شاید تاثیر منفی کرونای دلتا بر بهبود اقتصادی را دست کم گرفته است. این نوع به شدت مسری ویروس کرونا باعث می شود بانکهای مرکزی تعدیل برنامه های محرک مالی خود را به تاخیر بیاندازند. اگر بانکهای مرکزی همچنان به سیاستهای انبساطی خود ادامه دهند، در کوتاه مدت طلا فضای بیشتری برای افزایش خواهد داشت.

ذخیره طلای صندوق "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۵.۶۴ تن رسید. این صندوق از ابتدای ژوییه تاکنون با خروج حدود ۲۰ تن طلا روبرو شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، ۲۶۳۲ دلار و ۷۵ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۰۵۹ دلار و ۶۱ سنت رسید.

0 نظر:

نظر بدهید