ذوب آهن برای نخستین بار ، میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ تولید کرد که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر، نیاز داخلی به این محصول را نیز تامین می کند.
محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن در خصوص محصول صنعتی جدیدی که به سبد محصولات اضافه شد، گفت: در چند سال اخیر، تحریم‌ها و کند شدن روند واردات باعث شد، انگیزه‌ها برای تولید محصولات صنعتی جدید افزایش یابد و ذوب آهن نیز در راستای تأمین نیازهای بازار به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر رفت تا ضمن تأمین نیاز داخل، روند سودآوری حفظ شود.

به گزارش بورس فوری،وی افزود: طراحی تولید میلگرد ۵۰ در یک ماه انجام شد و تولید آن در آزمایش اول به تولید انبوه رسید و حدود ۴ هزار تن براساس نیاز بازار تولید شد. تولید میلگرد ۳۰ ۷۰CR۲ نیز به زودی در دستور کار و مصرف این میلگردها در تولید گلوله‌های آسیاب برای خردکن‌های معادن است.

لطیفی سرپرست کارگاه نورد ۵۰۰ نیز در مورد این محصول جدید گفت: میلگرد ۵۰ یک محصول آلیاژی است که فرایند نورد آن پیچیده‌تر از میلگردهای ساده است و درصد کروم بالای آن نشان دهنده خاص بودن این آلیاژ است که سختی زیادی دارد. روند تولید محصولات جدید در کارگاه نورد ۵۰۰ تداوم خواهد داشت.

احمد ملکوتی خواه معاون تولید کارگاه نورد ۵۰۰ در این خصوص گفت: با توجه به درخواست مدیریت بازاریابی و فروش داخلی مبنی بر نیاز بازار به میلگرد اندازه ۵۰ و امکان سنجی تولید این محصول در مهندسی نورد، گروه تحقیق با محوریت مدیر مهندسی نورد و سرپرستی‌های خدمات فنی تولید و کارگاه‌های نورد تشکیل شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که کارگاه نورد ۵۰۰ سابقه تولید میلگرد های اندازه ۶۰ و ۸۰ میلیمتر را دارد این مهم بر عهده این کارگاه گذاشته شد.

وی افزود: برای تولید این محصول ملزومات زیادی باید طراحی و ساخته می‌شد که نیروهای کارگاه با دریافت طرح اولیه از خدمات فنی تولید مهندسی نورد با ارائه طرح‌های خلاقانه، اقدام به تکمیل خط نورد این محصول کردند و نهایتاً تولید این محصول در تیرماه با موفقیت انجام شد.

0 نظر:

نظر بدهید