دلایل گرانی ۲۳۳ درصدی سیمان و پیش بینی رشد تولید و کاهش قیمت ها
معاون وزیر صنعت با اشاره به دلایل گرانی ۲۳۳ درصدی سیمان از عدم اثر صادرات بر رشد قیمت ها خبر داد و پیش بینی کرد با خنک‌تر شدن هوا، تولید شرکت ها افزایش و نرخ ها کاهش یابد.

به گزارش بورس فوری، اسداله کشاورز دلایل افزایش قیمت سیمان از کیسه‌ای 30 به بیش از 100 هزار تومان را قطعی برق کارخانجات و شرکت های سیمانی و در نتیجه کاهش تولید عنوان کرد و در برنامه تلویزیونی گفت: سال جاری با توجه به تداوم خشکسالی‌های چندساله و بروز کم‌ آبی، تامین برق از نیروگاه‌های برق‌آبی با کاهش مواجه شد و علاوه بر آن، گرم‌تر شدن هوا منجر به ثبت مصارف بالاتر برق شد.

وی افزود: همین مسئله سبب شد صنایع فولادی و سیمانی با کمبود و قطعی برق مواجه شوند که در نهایت کمبود سیمان در بازار را رقم زد. در جلسه دیروز با مسئولان وزارت نیرو و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بار دیگر به موضوع قطعی برق کارخانه های سیمان و فولاد اعتراض شد اما باید پذیرفت شرایط خاص است و تامین برق به دشواری انجام می شود.

کشاورز درخصوص اثر صادرات سیمان بر افزایش قیمت‌ها توضیح داد: عمده صادرات در این صنعت کلینکر است که آن هم در حجم های پایین انجام می شود و نمی تواند بر رشد قیمت ها تاثیرگذار باشد. با پیش بینی خنک‌تر شدن هوا از چهارشنبه هفته جاری و کاهش مصرف برق و وعده مسئولان وزارت نیرو در تامین برق صنعت سیمان، امید است تولید شرکت ها افزایش و قیمت ها کاهش یابد.

0 نظر:

نظر بدهید