اهمیت عرضه اولیه سهام کارگزاری ها در بورس و آخرین وضعیت سرخابی ها
مدیرعامل فرابورس با اشاره به پذیرش ۶۰ شرکت در سال گذشته درباره آخرین وضعیت عرضه سرخابی ها توضیح داد و گفت: فراهم شدن شرایط واگذاری سهام کارگزاری ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش بورس فوری،  امیر هامونی در مراسم افتتاح تالار معاملات کارگزاری صبا تامین ضمن قدردانی از اقدامات مجموعه شستا و تصمیمات رضوانی فر در جهت شفاف سازی و عرضه شرکت های زیرمجموعه و عملکرد سرمایه گذاری صباتأمین و کارگزاری صباتأمین به عنوان بازوی اجرایی شستا در ایجاد ساختار شفاف و روشن در جهت پذیرش و عرضه سهام شرکت های زیر مجموعه گفت: می‌توان بازار هدف کارگزاری صبا تامین  را به فراتر از مجموعه‌ های شستا گسترش داد و با توجه به شایستگی‌ها و تجربیات این کارگزاری، مسیر پذیرش شرکت‌های خصوصی نیز هموار خواهد شد.

وی از عرضه اولیه یکی دیگر از زیر مجموعه های شستا در چهارشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: هفته گذشته قرار بود عرضه اولیه "وهامون" انجام شود اما به دلیل تعطیلات کرونایی این عرضه فردا انجام می‌شود. 60 شرکت سال گذشته پذیرش شدند که تعدادی درج شدند و در مرحله عرضه اولیه قرار دارند. سایر مجموعه ها هم در مراحل کشف قیمت، ارزش گذاری و ثبت در سازمان هستند که به فراخور موضوع بعد از آماده شدن وارد بازار می شوند.

این مقام مسئول در خصوص عرضه اولیه سرخابی ها نیز توضیح داد: مراحل عرضه اولیه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به ثبت در سازمان رسیده که بعد از انجام مراحل در بازار پایه درج خواهند شد.

هامونی درباره نقش کارگزاری ها در بازار سرمایه عنوان کرد: امروز برنامه افتتاح و بهره‌برداری از تالار معاملات جدید کارگزاری صبا تامین از زیر مجموعه های شستا بود. اگر شرایط فراهم شود که بتوان شرکت های فعال این صنعت را وارد بازار کرد، اتفاق بسیار مهم و خوبی است. مشاوران پذیرش که کارگزاران و هلدینگ های خدمات مالی را شامل می شوند نقشی اساسی در این زمینه دارند که می توانند فعال تر عمل کنند. سواد مالی هم موضوعی است که همیشه باید مورد توجه کارگزاری ها باشد. همچنین با توجه به اینکه اکثر کارگزاران و فعالان این حوزه بر بخش خریدار (buyside) تمرکز دارند، پیشنهاد می‌شود کارگزاری صباتامین به بخش فروش (sellside) نیز بپردازد و برای این بخش معاونت پذیرش در نظر گرفته شود.

0 نظر:

نظر بدهید