«پاکشو» 200 ریال سود تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالانه گروه صنعتی پاکشو با حضور 90.5 درصد سهامداران در محل ساختمان گلرنگ برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، در این مجمع که به ریاست سزاوار ذاکریان، نظارت آقایان مسعود گودرزی و سیدجعفر موسوی و دبیری حسین شفیعی برگزار شد، تقسیم مبلغ 200 ریال سود به ازای هر سهم به تایید حاضران در جلسه رسید.

محمد عالمی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پاکشو در ابتدای این مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی 99 پرداخت و گفت: گروه صنعتی پاکشو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده با حدود 49 سال سابقه تولید در کشور و دارای مجموعه‌ای کامل از سبد محصولات شوینده و بهداشتی مالک برندهای مشهور و با  سابقه، با بیش از 300 کد کالا به فعالیت پرداخته است.

وی  افزود: با توجه به فعالیت شرکت در زمینه محصولات شوینده، شرکت همواره به دنبال کسب حداکثر رضایت آحاد مصرف کنندگان و ارتقا سطح بهداشت عمومی است. همچنین شرکت محصولات تولیدی خود را از طریق شرکت‌های پخش در سراسر ایران به مصرف کنندگان نهایی محصولات عرضه می‌کند.

عالمی به شرکت‌های تابعه پاکشو اشاره کرد و گفت: شرکت‌های صنایع بسته‌بندی ایراندار در تامین لیبل و برچسب، پاکان پلاستکار، پدیده شیمی جم، گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش که توزیع محصولات تولیدی را برعهده دارد و آریان کیمیا تک که تولید، واردات، صادرات مواد اولیه و محصولات آرایشی را برعهده دارد از شرکت‌های تابعه گروه پاکشو که سهم 16 تا 75 درصدی  را در هر کدام دارد.

وی بیان کرد: شرکت پاکان پلاستکار در طراحی و ساخت انواع قالب‌های قطعات پلاستیکی و تولید و تحویل انواع قطعات پلاستیکی تزریقی و بادی فعالیت دارد که تولید انواع کیسه فریزر کیسه زباله انواع سفره‌های مجلسی یکبار مصرف دستکش های خانگی و یکبار مصرف فویل آلومینیومی مخصوص مواد غذایی و سلفون های محافظ غذا را بر عهده دارد.

عالمی اظهار کرد: این شرکت با محصول جدید برند مریدنت در تولید مسواک شناخته شده و سرمایه‌گذاری‌هایی در شرکت‌های زیر مجموعه انجام داده که مهمترین سرمایه گذاری جدید این شرکت از طریق شرکت زیرمجموعه هستی الکتریک تارا تولید لامپهای ال ای دی خواهد بود.

وی تصریح کرد: شرکت پدیده شیمی جم به عنوان یک شرکت دانش بنیان مواد اولیه شوینده مسئولیت اصلی در این زمینه را برعهده دارد عملاً در برنامه‌های تولید مواد اولیه توانسته است کمک زیادی به خودکفایی و عدم واردات مواد اولیه کند.

عالمی گفت: این شرکت برای سال ۱۴۰۰  معادل هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه فروش در نظر گرفته و ۱۷۳ میلیارد تومان سود شرکت در سال ۹۹ محقق کرده است.  همچنین  پدیده شیمی جم در حال حاضر پذیرش شده و به زودی وارد بازار سرمایه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت آریان کیمیا تک نیز با برندهای مای، مای فارما، شون، کالیستا، نئودرم  و...معروف است، ادامه داد: آریان کیمیا تک در حوزه شوینده با برندهای معروف بالا،  وارد بازار شده که فروش شرکت در سال ۹۹ معادل ۱۲۶۳ میلیارد تومان و سود خالص آن بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان بوده است. همچنین  این شرکت برای سال ۱۴۰۰ معادل دو هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان بودجه فروش در نظر گرفته است.

مدیرعامل پاکشو افزود: دو شرکت پاکان به شو و سوراصنعت سپیدان از شرکت های تازه تاسیس در منطقه خرمدشت استان زنجان هستند که شرکت پاکان به شو با وسعت ۲۳.۵ هکتار و ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات شوینده پس از بهره برداری به کمک پاکشو می آید. این شرکت در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد. .همچنین احداث کارخانه به وسعت شش و نیم هکتار با ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن مواد اولیه صنایع شوینده جهت شرکت سورا صنعت سپیدان را خواهیم داشت.

عالمی اظهار کرد: فارغ از همه محصولات و برندهای اصلی شرکت در یکی از محصولات جدید گروه صنعتی پاکشو bingo است که امیدواریم سهم بسزایی در فروش های ما و تکمیل سبد داشته باشد و بتوانیم با این محصول هم سبد متنوعی در بازار داشته باشیم

وی به سود شرکت از شرکت‌های تابعه اشاره کرد و گفت: شرکت ایراندار ۱۱۸ درصد ، شرکت پاکان پلاستکار ۲۰۳ درصد، شرکت پدیده شیمی جم ۷۷درصد، شرکت آریان کیمیا تک ۱۴۰ درصد و شرکت گروه مدیریت صنعت خودرو فروشی کوروش ۱۵۱ درصد که در مجموع ۱۴۴ درصد رشد سود، نسبت به سال ۹۸ داشته اند. همچنین سهم پاکشو از سودهای شرکت های تابعه معادل 105 میلیارد تومان بوده است.

عالمی اظهار کرد: افزایش شدید نرخ ارز، تشدید  تحریم‌های اقتصادی، اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، عدم اجرای کامل سیستم مالیات بر ارزش افزوده و سیستم مالیاتی کامل در شرکت‌های متوسط و کوچک، بالابودن هزینه تبلیغات رسانه‌ای داخلی و .... از تهدیدهای پیش روی این صنعت است. اما تشدید تحریم های همه جانبه اقتصادی، نوسانات نرخ ارز، عدم انطباق رفتار مصرف کنندگان و سیاست های اقتصادی دولت، کاهش قدرت خرید خانوارها در سال های اخیر و محدودیت های شدید در حمل و نقل بین المللی ناشی از شیوع ویروس کرونا و اعمال تحریم های لجستیکی از موضوعات مهمی است که برعملیات گروه پاکشو تاثیرگذار بوده است.

عالمی بیان کرد: درآمدهای عملیاتی شرکت در سال 98 معادل 20 هزار و 114 میلیارد ریال بود که در سال 99 به رقم 37 هزار و 171 میلیارد ریال رسید. همچنین شرکت توانست سود خالص خود را از مبلغ هفت هزار و 380 میلیارد ریال در سال مالی 98 به مبلغ 14 هزار و 17 میلیارد ریال در سال 99 افزایش دهد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ما تنها نصف سال را امکان صادرات داشتیم که در همان مدت نیز توانستیم با برنامه‌ ریزی و همت فروش صادراتی شرکت از مبلغ هشت میلیون و 720 هزار دلاری به مبلغ 22 میلیون و 790 هزار دلار بالغ بر 60 درصد رشد داشته باشد.

در این مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهاماران، روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت جهت درج آگهی های شرکت برای سال مالی 1400 انتخاب شد. همچنین مصوب شد که مبلغ 5 میلیارد تومان به عنوان مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی شرکت اختصاص پیدا کند.

در پایان این مجمع شرکت های گروه صنعتي گلرنگ، گروه سرمايه گذاري کوروش، گلپخش اول، گلرنگ پخش و گروه مهد سرمايه گذاري خاورميانه به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت برای مدت دوسال انتخاب شدند.

0 نظر:

نظر بدهید