۵ سناریوی بازگشایی مدارس چیست؟
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ۵ سناریوی بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

به گزارش بورس فوری، علیرضا کمرئی در نشست پروژه مهر و مدیریت بازگشایی مدارس با اشاره به سناریوهای بازگشایی مدارس اظهار کرد: سناریوی نخست، شرایط عادی حضوری و زمان‌های استاندارد آموزشی است که سناریوی مطلوب و ایده‌آل اما غیرمحتمل است.
وی افزود: سناریوی دوم، شرایط حضوری در زمان‌های کوتاه شده با ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، این سناریوی ممکن و مناسبی است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سناریوی سوم که مطلوب‌ترین سناریو است ترکیبی از آموزش حضوری و غیرحضوری، کلاس‌های تقسیم شده و زمان‌های نسبتاً کوتاه شده آموزشی است، این شرایط نیازمند واکسیناسیون کامل معلمان و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
کمرئی ادامه داد: در  سناریوی سوم، برنامه درسی متناسب با تاکید بر نکات کلیدی یعنی برنامه درسی کوتاه شده است، حضور گردشی دانش‌آموزان در هفته و حضوری و غیرحضوری بودن مبتنی بر ماهیت دروس و ارائه الگوی اجرایی و تفویض اختیار به مدارس با نظارت‌های گسترده را خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه در سناریوی چهارم متناسب با شرایط استان‌‌ها بر اساس رنگ‌بندی اقدام خواهیم کرد، متذکر شد: سناریوی پنجم بدبینانه‌ترین سناریو و آموزش مطلقا غیرحضوری است اما با توجه به شرایط موجود این احتمال پیش‌بینی نمی‌شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در افت تحصیلی دو سال گذشته، نکات کلیدی آموخته نشده زیادی وجود دارد که مبنای یادگیری آینده است و اگر نکات کلیدی را برجسته نکنیم منطقه آموزشی موظف است همه کتاب را درس بدهد و دیگر به دنبال حذف بخشی از کتاب نخواهیم بود.

0 نظر:

نظر بدهید